Kelantan Di Gondolkan

Klik Untuk Bantah COMANGO

31 March 2012

DAP Berkeras Dgn Falsafah "Malaysian First"

DAP ni memang tak pernah puas hati dan tak akan pernah nak terima hakikat untuk bekerjasama dengan Melayu dengan ikhlas dan mengakui akan sejarah tertubuhnya negara Malaysia yang pada asalnya bergelar Tanah Melayu....
Selagi diberi muka, selagi tu lah DAP ni nak pijak kepala... kita cuma perlu dan harus ingat DAP ni bukan mewakili SEMUA BANGSA CINA DI MALAYSIA !! Sebenarnya banyak rakyat berbangsa cina yang ok dan sederhana dan boleh hidup aman dikalangan melayu, india dan lain2... cuma yang taksub dengan DAP jelah yang tak sedar diri sampai sekarang....
Klik Di Sini Utk Cerita Penuh
Klik DISINI untuk cerita penuh dan lebih panjang dari seorang bebangsa Cina sendiri, iaitu Helen Ang yang begitu ikhlas dengan minda terbuka dan hidup secara sentosa di kalangan pelbagai kaum di Malaysia.

TS Rafidah Bersuara Hal MAS Airasia

Does Rafidah knows more than the MAS people about this... why suddenly, TS Rafidah pulak perlu bersuara pasal MAS Airasia deal ni.. Adakah TS Rafidah ditawarkan sebagai Pengerusi Airasia X untuk tujuan ini.. menggunakan suara beliau untuk menegur keadaan ini supaya CCF dapat diteruskan tanpa mengambil pendapat pekerja MAS.. Adakah TS Rafidah lebih mahir mengenai operasi MAS.. 

Santai Sabtu : Kurang Ajar Tapi Kelakar

Malu bertanya sesat jalan... so kalau sesat tanyalah arah tapijangan buat macam ni... he he he

30 March 2012

Anwar Kecut Perut Dah Ni...

Kenapa untuk jadi saksi pun Anwar kecut? Anwar menolak untuk menjadi saksi di makamah atas kes pinjaman 445 juta dari Hong Leong Bank yang sedang dibicarakan dimahkamah. Pelik & menjadi Persoalan? Bukannya Anwar dituduh apa2, cuma beliau diperlukan sebagai saksi untuk penyambungan perbicaraan ke atas kes tersebut.


Kenapa ye yang Anwar takut sangat? Anwar ada terlibat jugak ke kerana semasa pinjaman 445 juta tersebut dalam tahun 1997, Anwar adalah menteri kewangan...  

28 March 2012

How Google Looks Like If In The '80s

It would be interesting to see how GOOGLE would look like if it was invented in the 80's...

Najib Seriuskah Lantik Khairi Jadi Pengerusi PUNB?

Jangan main2 dengan perlantikan penting seperti ini.. ini isu ekonomi bumiputera. Gua tak tau cerita betul atau tidak tapi rasanya banyak pun orang yg tau mengenai 'attitude' KJ bila ada kuasa... seperti semasa PakLah jadi PM... macam2 transaksi yg melibatkan nama KJ dan dikhabarkan juga terbabit dengan hubungan dengan Singapura.. mungkin melalui hubungan melalui Kalimullah... dan mcm2 lagi.. adakah budaya "Budak Tingkat 4" ada mengambil pentas di PUNB?


Gua tak ada masaalah dengan perlantikaan ini.. cuma dari segi kelayakan tu rasanya pengalaman KJ masih terlalu cetek dan rasanya ada lebih ramai lagi individu yang BERPENGALAMAN untuk ini. Berapa lama pengalaman KJ dalam bidang ini... 7 tahun? 8 tahun? Gua pasti ada calon diluar tu yang punyai pengalaman mungkin 15 atau 20 tahun dan lebih berintegriti..
Banyak lagi cerita Khairi di sini http://antikhairy.wordpress.com/
Apasal PM Najib lately ni nampak macam banyak buat keputusan yang bakal menggugat kedudukan beliau?



Gua Speaker... Sukahati Gua La.. Teng Chang Kim


Gua Speaker... Sukahati Gua La
Ini lah wajah Speker Selangor yang tidak adil dan berat sebelah... dia menghantar SMS kepada wakil rakyat Pakatan dan suruh wakil dari Pakatan untuk menghabiskan hujah dengan memuji kerja-kerja kerajaan Pakatan... eeh.. speaker ni mabuk ke....

Gua cadangkan di adakan Panel Disiplin untuk siasat dan mempersoalkan tindakan beliau berbuat demikian dan patut di siasat juga mana-mana tindakan beliau sebelum ini yang berat sebelah semasa dewan bersidang.

Gua Speaker... Sukahati gua la.. 

27 March 2012

Brader Hassan Ali Tibai Azmin

Haaah... Azmin terkangkang nak jawab soalan-soalan dari Hassan Ali.. Saman la apa lagi.. 


Mana Azmin dapat banyak duit?
Kenapa hampir putus hubungan dgn ibu?
Siapa Afifa? Bila nak buat DNA check?
Betulkah Azmin tau skandal Anwar dgn Shamsidar?


Bolehkah soalan-soalan ini dijawap oleh Azmin... PANAS DAH NI... Gamat Dehh...

26 March 2012

MAS Airasia Issue - PUBLIC Q & A Forum

Looks like the longer we wait to solve(waiting PM Najib/Gov to solve) this MAS Airasia issue, more information have been gathered and exposed and yet these issues are yet to be addressed. 
This creates uneasiness to Malaysian public(the voters) and MAS employees(the voters). Malaysia Airlines is a National Carrier & the Pride of Malaysian Citizen, its not only about business, its also about the Country Reputation which also linked to Government Decision.  
MAS employees to the tune of 20,000 staff and the public of Malaysia demands to know the actual problem and the solution to these issues. Many exposes has been made and even tabled in Parliment. At this moment PM Najib and Gov are looked at being WEAK & SLOW to take ACTION. 
If Parliment is also not being an effective avenue for tackling this MAS Airasia issues, I would like to suggest that a "Public Question & Answer Forum" Between Public+MAS Employees and MAS Board/Management+Khazanah be held As Soon As Posible. I would also like to suggest to Sinar Harian to be the moderator for this.


Let YB Wee lead the "Public+MAS Employees" team which MAS employees can be represented by their Unions and the "MAS Board/Management+Khazanah" lead by TS Md Nor. MAS Board/Management+Khazanah team MUST consist of the following or even more.

  • TS Md Nor
  • Ahmad Jauhari
  • Rashdan Danni
  • Azman Mokhtar
  • Rozman Omar 

Each team can have a maximum of 5 person. 

  • Compulsory attendance and observer should be Members of Parliment, PAC, MACC, MYCC, Securities Commission, MOT, MOF, MAS employees, Bloggers and members of the public.
  • The FORUM shall be a ONE full day event and be expected to be continued to PART II if time is insufficient.
  • QUESTIONING TEAM will give Questions ONE WEEK prior to the FORUM.
  • ANSWERING TEAM shall have sufficient time to prepare for answers and provide valid evidence for their responds. 
  • ONE WEEK Notice shall be given to both sides to prepare them self for the forum.
  • LIVE TELECAST ON TV3


25 March 2012

Beranikah Nik Aziz Nafikan Kekejaman PAS Ini

Ikuti keratan cerita dari bekas ahli PAS, Rahman Kadir di bawah. Beranikah PAS, Nik Aziz, Hadi menafikan kekejaman PAS kepada penulis? Beranikah mereka menafikan bahawa peserta TAMPAN (Tamrin Panjang)..

  • Dilayan seperti banduan
  • Tidak dibenarkan mandi
  • Hanya dibenarkan tidur 1 jam dalam sehari
  • Hanya diberi makan nasi kosong
  • Ketaatan lebih penting kepada Presiden PAS daripada ibubapa
  • Digalakkan mengangkat pedang(senjata) sekiranya PAS gagal
Ikuti keratan artikel di bawah ini dari : Kenapa Kami Tinggalkan PAS Dari Bekas Extrimis PAS

Kami menyokong PAS kerana PAS mengaku Al Quran dan Sunnah sebagai perlembagaanya.

Kami masuk PAS kerana sentiasa percaya bahawa Islam itu Adil. Justeru itu, kami berdua mengikuti usrah Persatuan Mahasiswa Islam Universiti Malaya (PMIUM) kerana merekalah proksi PAS di kampus. Kami bersungguh-sungguh mahu dikaderkan sebagai ahli PAS malah menarik ramai sahabat kami utk bersama-sama berjuang di dalam PAS.

Beberapa siri tamrin dijalankan oleh PMIUM dan kami istiqomah mengikutinya. Kemuncaknya adalah sebuah Tamrin Panjang (TAMPAN) selama 1 minggu yang telah lama kami tunggu2 kerana ia umpama graduasi bagi anak-anak usrah elit yang terpilih menjadi kader PAS. Kami tahu bahawa tamrin terakhir ini akan brutal dan telah bersiap sedia dari segi mental untuknya berbanding dengan rakan2 kami lain yg mengalami kejutan budaya. Kami redha menerimanya sebgai sebahagian dari proses pendidikan kami sebagai ahli jamaah. Namun betapa pun kami bersedia, kami tetap terkejut! Kerana apa yg kami sangka Islam yang adil,cantik dan indah sebenarnya telah bertukar wajah menjadi Islam yg zalim, ekstremis dan mendedahkan wajah PAS yg sebenar.

Panel2 yg datang memberikan ceramah kepada kami adalah bukan calang2 orangnya seperti Arwah Ustz Fadhil Noor (Bekas Presiden PAS), Hj. Abdul Hadi Awang (Presiden sekarang, pada ketika itu Timbalan Presiden), Nik Aziz Nik Mat (Menteri Besar Kelantan), Allahyarham Bunyamin Yaakob, Ustz Siddiq Noor, Ustz Azizan (MB Kedah skrg), Mat Sabu, Mahfuz Omar dan ramai lagi. Kami dilayan seperti banduan. Hak asasi kami dirampas. Kami diajar perkara2 yg salah! Mana2 ibubapa yg melihat keadaan kami pada ketika itu akan mengalirkan air mata darah. Kami dilarang tidur sepanjang kursus itu (kekadang hanya 1 jam tidur sehari saja), dilarang mandi selama 1 minggu, diberikan makanan- makanan yang cukup daif (yang paling tidak dapat kami lupakan nasi kosong tanpa lauk dan air teh tawar. Akhirnya kami tuangkan air teh itu ke dalam nasi demi memberikan rasa sedikit pada nasi kosong itu).

Kami diberikan tekanan mental (mental torture) dan brain wash setiap masa agar menyokong PAS. Kami didoktrinkan utk menyokong PAS dan jika tiba masanya utk rela mati demi PAS. Pelajaran tidak penting, yg penting hanyalah perjuangan serta kemenangan Islam (read PAS). Ketaatan yg paling utama adalah kepada Presiden PAS (Amir Jamaah) dan bukan kepada Yang Dipertuan Agong malah ibubapa sekalipun. Malah kami masih ingat dgn jelas bagaimana seorang pemimpin utama PAS sekarang (nama saya rahsiakan, contact personal kalau nak tahu) dengan jelas telah mengatakan bahawa, "Islam ditegakkan dengan dua cara, dengan pedang atau demokrasi. Perjuangan PAS pada ketika ini adalah melalui demokrasi. Jika Pas gagal, maka PAS akan mengangkat senjata! Jika sekiranya saat itu (angkat senjata) tiba, adakah tuan2 semua bersama dengan kami?" Kami yg sedang mabuk dgn candu PAS bertakbir dan kata kami akan bersama angkat senjata!



Sumber : Cerita Dari Rahman Kadir

Permatang Pauh Sudah Goyang

Ahmad Shabery, Menteri Belia & Sukan dijadualkan untuk menghadiri perlancaran Gelombang Biru di Permatang Pauh pada 24 Mac 2012. Kehadiran beliau pada hari tersebut telah disekat oleh lebih kurang 100 orang yang dipercayai dari parti pembangkang. Begitu juga terjadi kepada ramai lagi yang hadir ke majlis tersebut.


Nampaknya parti pembangkang sudah goyang di Permatang Pauh dan sudah mula menggunakan gangster dan cara kasar dan tidak demokratik. Adakah Anwar dan pembangkang sudah mula goyang di Permatang Pauh? Adakah Anwar sudah goyang?


Jentera BN Wilayah

JENTERA BN WILAYAH SEDIA BERJUANG !!!
Pada 18 Mac 2012 (Ahad) lalu, bertempat di Stadium Titiwangsa seramai 3000 orang anggota UMNO Wilayah Persekutuan telah menghadiri Majlis Pelancaran Jentera Pilihan Raya UMNO Wilayah Persekutuan. Majlis dirasmikan oleh Y.A.B Timbalan Perdana Menteri merangkap Pengerusi Barisan Nasional Wilayah Persekutuan , Tan Sri Dato' Haji Muhyiddin Mohd Yassin. Hadir sama, Setiausaha Agung UMNO, Y.B.M Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor;Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan BN Wilayah Persekutuan, Y.B. Dato' Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin; Setiausaha Badan Perhubungan UMNO Wilayah Persekutuan merangkap Ketua UMNO Bahagian Cheras, YBhg. Datuk Wira Syed Ali Alhabshee; Pemangku Timbalan Ketua UMNO Bahagian Titiwangsa, YBhg. Datuk Johari Abdul Ghani serta Ketua-ketua UMNO Bahagian Wilayah Persekutuan yang lain. 

 





Sumber : Blog Dato Johari

24 March 2012

Gambar Terkini :Church Terbesar Sudah Hampir Siap Utk Beroperasi

Calvary Convention Centre (CCC) - yang terletak di Bukit Jalil akan mendokong nama sebagai gereja terbesar di Malaysia dan Asia Tenggara. CCC dibina dengan kos sekitar RM100 juta dan kos tanah sekitar RM35 juta. 


CCC juga bakal memuatkan hampir 5,000 orang pada satu-satu masa dan dikhabarkan CCC dibina sebagai sebuah pusat konvensyen unik dan khusus untik mengajar aktiviti holistik.


Kita lihat ini sebagai suatu keharmonian hidup yang dikecapi oleh rakyat Malaysia dengan kebebasan beragaman yang dijamin oleh Perlembagaan Malaysia. Jadi diharapkan dapat dihormati perlembagaan ini pada asasnya dan harus diingat Islam adalah pada masa yang sama diiktirak sebagai agama rasmi Negara.

Gambar Terkini : 11am Saturday, 24 March 2012


Hadi Sindir PKR Kerana Nak Pakai Jentera Parti PAS

Kita sedia maklum jentera parti PAS memang mempunyai kelebihan jika dibandingkan dengan jentera DAP atau PKR. Kita juga tahu memang PKR dan DAP selalu menumpang atas kelebihan jentera PAS ini dan Hadi Awang sedia maklum mengenai ini dan menyindr hasrat PKR untuk tandingi lebih kerusi di Terengganu. 
Hadi juga mungkin sedar inilah mainan PKR untuk menumbangkan beliau secara peribadi... Jaga2 dengan perangkap Anwar and gang...


Di Selangor pulak Azmin mendedahkan kononnya PAS songlap RM800 ribu untuk menjalankan program dan ubahsuai pejabat. Kenapa PKR nampaknya cuba MENCUCUK PAS dari segala sudut... PKR dah ingat depa kuat sangat ke nak cuba jatuhkan PAS dari dalam Pakatan sendiri... 
http://mediapermatangpauh.blogspot.com/2012/03/azmin-ali-dedah-pas-songlap-rm800-ribu.html


MARANG – Dalam reaksi pertamanya, Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang dilihat menyindir PKR berhubung hasrat parti itu mahukan lebih banyak kerusi Parlimen dan Dewan Undangan Negeri untuk ditandingi tetapi menegaskan, Pakatan Rakyat (PR) perlu meletakkan calon yang benar-benar “berpengaruh dan layak” untuk membawa kemenangan dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).
“Kita kena kaji dari segi politik, nak menang dengan rakyat, dan dengan jentera parti.
“Oleh sebab itu, kita hendak meletakkan calon, kita akan melihat jentera parti, cawangan-cawangan parti dan kita kena lihat pengaruh calon mendaftar di kawasan itu,” kata beliau ketika ditemui di rumahnya di Kampung Rusila di sini, hari ini.
Abdul Hadi mengulas mengenai hasrat PKR Terengganu baru-baru ini,  bahawa ia mahu bertanding di 11 bahagian Dewan Undangan Negeri dan tiga kerusi Parlimen pada PRU13, yang disebut-sebut akan diadakan dalam waktu terdekat.

http://www.sinarharian.com.my/politik/kena-kaji-semua-sudut-hadi-jawab-pkr-1.34833

Santai Sabtu : Smallest Helicopter...

Best kalau ada satu ni... boleh jadi macam lalat... nak siram baja kat ladang pun senang... tak pun boleh jadi mat despatch.. dari bumbung ke bumbung bangunan.. 


Yanagisawa's helicopter is the smallest model in the world in terms of weight and its rotor length of 3.9 metres. The GEN H-4 has two rotors turning in opposite directions to maintain stability, and four engines that enables a 30-minute flight with a top speed of about 56 miles per hour. 

23 March 2012

Perhatian PM Najib Diperlukan Utk Rakyat Bukan Utk Berdebat

Diharapkan PM Najib dapat beri perjatian pada isu-isu semasa yang dibangkitkan oleh rakyat Malaysia. Sempena slogan 1Malaysia, Rakyat didahulukan & Pencapaian Diutamakan.. PM Najib hendaklah lebih perihatin dengan isu-isu yang membabitkan masaalah rakyat lebih-lebih lagi hal2 berkenaan kebajikan rakyat seperti kos kehidupan seharian, peluang pekerjaan & perniagaan, raakyat miskin di bandar dan sebagainya dan juga isu-isu semasa seperti,
Felda, LYNAS, NFC, MAS Airasia Deal & SBPA....


Rakyat tidak memerlukan PM Najib untuk sibuk dengan dengan hal Anwar Ibrahim yang mengajak beliau berdebat, lebih2 lagi apabila agent luar seperti Wikileaks yang cuba menjadi penganjur... INI SEMUA TIDAK PENTING BAGI RAKYAT... 


PM Najib bertanggung jawab untuk kesejahteraan rakyat dan negara... nak sibuk debat buat apa.. bukannya boleh jamin kesejahteraan rakyat... bo layankan je Anwar tu... 


Dan bagi Wikileaks banyak lagi masaalah dunia di middle east, Afrika dan sebagainya yang lebih besar dari nak sibuk dengan politik di Malaysia... 

22 March 2012

Tahniah Kadiaq

Thats better and more gentleman.. Kalau dah tak suka UMNO/BN atau nak jadi KACANG LUPAKAN KULIT dari dulu lagi patut resign... Anyway syabas kerana telah melepaskan keahlian.. Dan seperti biasa lah mesti Pak Kadiaq akan buat tour satu Malaysia utk kutuk UMNO/BN selepas ini.. Kami akan follow up dari masa ke semasa.. Jgn terlalu girang sgt bila mengutuk nanti, pasal gua rasa ada jgk org lain yg tau kisah Pak Kadiaq semasa memegang kuasa...

19 March 2012

Karpal Cuba Jadi Hakim



KARPAL SUDAH PANAS... Pergelutan Karpal dan Ramasamy di Penang bertambah hangat apabila Karpal mencabar keputusan komiti panael disiplin DAP. Karpal mengatakan bahawa kempat ahli panel komiti adalah tidak layak untuk kes ini dan mencadangkan mereka untuk ditukar dgnn ahli panel yang baru.
Panel komiti adalah mendapati Ramasamy tidak bersalah dan dibebaskan dari tuduhan yang dikenakan.
KARPAL SUDAH PANAS...

GEORGE TOWN: The spat between DAP national chairman Karpal Singh and Dr P. Ramasamy has worsened, with the veteran DAP leader challenging the disciplinary committee’s decision to clear charges against the Penang Deputy Chief Minister II.
In a hard-hitting press conference, Karpal said the four-member committee headed by its chairman Tan Kok Wai was not fit to probe Dr Ramasamy, who also sits in the committee.
He said the committee members, including Penang state executive councillor Lim Hock Seng and Ipoh Barat MP M. Kulasegaran, should have stepped down and allowed new committee members to investigate the matter.
“The proceeding should be void ab initio (from the beginning) and the three should not judge one of their own.“The seed of destruction was already in the panel, in the form of being able to judge (one of their own).
“In this case, I think all three should have disclosed their interest and stepped down. Let other people hear the case,” he said yesterday.

18 March 2012

Anwar Kecut, Tak Berani Bukak Mulut...

Inilah salah satu insan yang PALING ANWAR TAKUT... dari dulu sampai sekarang tak pernah Anwar dan rakan2 peguamnya berani menyaman Ummi... apa taknya, Karpal sendiri pun tahu cerita pasal Anwar direct dari Ummi. Karpal & Mat Sabu jumpa dengan Ummi nak korek cerita Anwar...  

Dah lah Anwar "chicken" dengan RPK dan Salman Rushdie... banyak lagi senarai orang yang Anwar tak berani berdepan apakan lagi nak saman seperti.. Ezam, Nalakarupan, Chandra Muzafar, Zul Nordin, etc

Sumber : http://novandri.blogspot.com/2012/03/video-terbaru-ummi-hafilda-londehkan.html

Dan lupakah kita Karpal sendiri dalam hansard parlimen 22 Oktober 1997 telah mengutarakan Akuan Bersumpah Azizan yang mengaku berlaku hubungan seks antara beliau dan Anwar di PJ Hilton, Hyatt Saujana dan Holiday Villa. Dah lupakah kita kejadian kemalangan yang seperti dirancang yang telah membunuh isteri Azizan yang sedang hamil?

Patutlah Anwar tak berani dan tak boleh suruh Karpal saman Ummi. Tak ada siapa yang akan berani saman Ummi... sedap aje Ummi serang Anwar, Azmin, Shamsidar... tapi semua KECUT TAK BOLEH BUKAK MULUT... 

Hansard Parlimen : Klik untuk imej besar





PM Najib : 7 Reason MAS Airasia Deal Has To Stop


7 REASONS WHY THE PRIME MINISTER SHOULD STEP IN NOW AND
FACILITATE KHAZANAH TO REVERSE THE SHARE SWAP
BETWEEN MAS AND AIR ASIA


1.            THE SHARE SWAP EXERCISE WAS AN OBVIOUS CONFLICT OF INTEREST
AND IF THE GOVERNMENT CANNOT SEE THAT, THEN WE HAVE SERIOUS GOVERNANCE ISSUES IN OUR INSTITUTIONS OF INVESTMENT.

Most citizens and all that are watching this fiasco know how seriously flawed the share swap deal is. For KHAZANAH and the government to try to justify its merits, is taking the rakyat for being fools and would further erode the confidence in the ruling government and its ability to make the right decisions. This will really test the resolve of the Prime Minister in making tough and correct decisions which would gain the respect of the people and augur well for the country in terms of its ability to admit wrongs and correct them.

2.      MAS WAS ‘PROFITABLE’ FOR 4 YEARS IN A ROW FROM 2007 – 2010 ANDSO WAS AIR ASIA. WHY DO YOU NEED TO DO A KNEE JERK SHARE SWAP JUST BECAUSE THE FY2011 RESULTS WAS NOT POSITIVE?

The share swap was being done after the announcement of a bad 1st half year results and was done in haste to supposedly save MAS. What is ironic is that MAS had reported ‘profits’ from year 2007 – 2010 and therefore if we were to use the profitability angle, why should KHAZANAH do this deal at all. The issue was of course of cash-flow and if we think that Air Asia was good then we have not read their accounts correctly. They too have cash-flow problems, if not now but in the very near future so it was obvious that this deal was done with knee jerk reaction and timed to take advantage of the reporting of bad results from MAS to undertake the share swap. It looks very sinister and opportunistic.

3.      IN ANY CORPORATE EXERCISE, THE ONLY WAY TO HAVE A COMPETITOR ON YOUR BOARD IS IF THE COMPETITOR PAYS MONEY TO ACQUIRE SHARES AND EITHER MERGES OR BUYS OVER A COMPANY VIA A FRIENDLY OR HOSTILE TAKEOVER.

KHAZANAH must be INSANE to think that to save MAS is to invite its ‘commercial enemy’ to come on its Board and be privy to all its trade secrets and strategies in order to help it. In business you either fight to outdo your competitors or exit the business if you cannot fight. Otherwise, in this case of MAS being a public listed company, either a friendly or hostile takeover of the company is done via the acquiring company mopping up shares from the stock market to a level where it can trigger a general offer. 
THIS HAS TO BE DONE BY WAY OF BUYING UP SHARES OF A CERTAIN PERCENTAGE IN CASH AND NEVER THROUGH A SHARE SWAP WHERE MANIPULATION AND COLLUSION CAN HAPPEN ESPECIALLY IN THIS CASE WHEN THE ACQUIRER AND THE ACQUIREE GOT TOGETHER SECRETLY TO NEGOTIATE A CORPORATE EXERCISE OF PUBLIC INTEREST.
Any sane person can see this is an injustice and abuse of process so IF KHAZANAH DOES NOT REVERSE THE SHARE SWAP, THE BIGGER IMPACT WILL BE THE POLITICAL AND ECONOMIC RAMIFICATIONS TO THE GOVERNMENT FOR NOT UNDOING THIS BAD DEAL.

4.  KHAZANAH HAS FAILED TO SAFEGUARD PUBLIC INTEREST. IF THE AUSTRALIAN NEWSPAPERS CAN ADMIT A MISTAKE ON PRINTING AN ERRONEOUS REPORT, THAN FOR US TO BECOME A TRULY FIRST CLASS COUNTRY, KHAZANAH SHOULD ADMIT ITS MISTAKE ON THE SHARE SWAP AND REVERSE IT.

KHAZANAH has a duty to protect public funds and national net worth of the country. By continuing to press on, KHAZANAH has failed its duty and charter to the people who are relying on officers of the highest integrity to protect and enhance the country’s net worth and assets.

If the Australian press can admit their reporting mistakes and reverse or print a retraction, there is nothing wrong with KHAZANAH ADMITTING ITS MISTAKE AND REVERSING THE SHARE SWAP AND RETURNING THE ASSET TO THE PEOPLE OF MALAYSIA. By not doing so, when there is clear evidence of questionable intent, action and vested interest, shows we are moving towards being a banana republic where we can justify anything that we do whether right or wrong.

5.     KHAZANAH HAS CREATED A MAJOR INVESTMENT BLUNDER BY A CREATING A PRECEDENCE WHERE A NATIONAL ASSET CAN BE COMPROMISED AND IN ANY OTHER INCIDENT COMPROMISING A NATIONAL ASSET IS AN ACT OF TREASON.

What KHAZANAH has done is to create a dangerous precedence where an entrepreneur can acquire a national asset without having to put a single sen or RM on the table. If this is the case, since there are many, for example oil and gas entrepreneurs, can they come to the government and say that they want to swap 30% of their company for 10% of Petronas?
In any other deal once an entity is classified as a national strategic asset, it cannot be owned by individuals or entrepreneurs.  

6.      IT IS TIME FOR THE COUNTRY TO APPOINT TRUE PROFESSIONALS TO RUN COMPANIES AND STOP THE ‘4TH FLOOR BOYS MENTALITY’ AND RESTORE CORPORATE ORDER IN GLCS BY NOT HAVING ANYMORE PARACHUTE CEOS AND YOUNG UPSTARTS RUNNING OUR NATIONAL ASSETS.

In order for the country to progress, every sector of industry must be run by professionals who have invested their time and energy to be the best in their industry. They should be promoted within their industry where they obtained the seat of power by garnering and earning the respect of their peers, staff and industry watchers. True successful companies globally invest heavily on succession planning to ensure the best from within them rises to the top to lead their ‘troops’ into the ‘ commercial wars’.
We have to stop parachuting individuals into so many GLC CEO positions that caused a whole generation of professionals to be bypassed by this practise. Most if not all of the current young upstarts come from either rich families or ‘academic’ background and have little appreciation of what happens in the engine room of most industries. They will impose their ideas not through sound and tested innovations, but by abusing the power of their positions as they will hide their lack of knowledge through coercion. These parachute CEOs have no track record in the industry.

IF THE GOVERNMENT IS INTERESTED TO KNOW WHY THERE IS A BRAIN DRAIN IN THE COUNTRY, THIS IS A MAJOR CAUSE OF IT, I.E. WHEN TRUE PROFESSIONALS CAN BE BYPASSED AND USURPED BY OTHERS WHO DO NOT HAVE THE CREDENTIALS IN THEIR INDUSTRY.

7.        KHAZANAH SHOULD STOP MEDDLING IN OPERATIONAL COMPANIES WHEN THEY HAVE NO CLUE AND ARE INCOMPETENT TO MAKE DECISIONS.

KHAZANAH needs to stop making incompetent decisions, period. Meddling in operational issues when you have already appointed a CEO whose day to day work is to eat and breathe the company that they are leading is tantamount to undermining corporate hierarchy. Should a change of strategy be needed then a change of CEOs would do the trick but make sure you select someone from within the industry who would have no excuse for underperforming if chosen.

What is practised in global corporate operations is that they could have a diverse BOARD OF DIRECTORS that are entrusted to serve the best interest of the company and asking the right questions and sharing cross industry experience in order to ensure check and balance on management actions and recommendations.

17 March 2012

Santai Sabtu : Top 20 Gangsters Movies - 2012

Santai Sabtu hari ini mempersembahkan senarai terkini 
tahun 2012 untuk 20 filem teratas dalam genre gangster..


Senarai Kroni Airasia Yang Menjajah MAS !!

NOR ZALIDA AHMAD
Dia ni dikhabarkan pulak Anak Buah Kamarudin Meranun yang dulunya kerja kat Airasia or also informed maybe this girl is from Khazanah. Lepas Azman Mokhtar sign deal MAS Airasia, Zalida dibawa masuk ke MAS dan dalam jangjamasa singkat memegang jawatan Head, Strategik Communication MAS. Maka lagi sekor, kali ni minah pulak dari Airasia masuk MAS... 


Bawah ni senarai management MAS yang telah disepak dan diganti dengan kroni2 Tony, Rushdone, Airasia...

Bernard Francis replaced by Irish Shane Nolan (Plane Consult)
Raja Zamilia replaced by Nor Zalida (Danny boy lover)
Amin Khan replaced by Hugh Donleavy (Canadian idiot)
Sharifah Salwa replaced by Shihaj Kutty (former Etihad Pricing Manager)
Raja Azura replaced by Zaharah (formerly from Danone)
Roslan Ismail replaced by Air Asia Azhari Dahlan
Azha Jalil replaced by Air Asia Rozman
Eddy Leong —> no replacement as the idea is to kill Firefly
Shahari Sulaiman —> no replacement as the idea is to sell MASkargo to TF.
Kelmarin kerja Zalida adalah untuk cover bontot Rashdan Danni yang dah panas.... Zalida kena tulis surat kepada Star seperti di bawah.... sama2 kroni, satu geng, sedara kena la cover kan... Dengarnya Zalida ni ganti Raja Zamila yg tak di sukai oleh Rushdone Danni...



WE refer to the news report in StarBiz today (March 14) titled MAS-AirAsia deal rumoured scrapped, but nothing concrete so far.
Whilst we do not wish to comment on the overall news report as this is purely an issue to be addressed by the respective shareholders, we take great exception to the inference, “MAS employees’ complaints include the management style of deputy chief executive officer Mohammed Rashdan Yusof.
“Another complaint is the talk of being redeployed outside MAS to the short-haul premium airline headed by Rashdan as that would mean a loss of benefits.”
This is very speculative, based on rumours and appears aimed at tarnishing the reputation of our senior management staff without any definite basis. Quoting sources to implicate our staff negatively is highly inappropriate and unfair to the person.
This also interferes with the authorities that are deciding on the next steps subsequent to the recent requests submitted to the Prime Minister.
We wish to also clarify that at Malaysia Airlines group, the business directions are never made unilaterally by any single person. Instead, the decisions are made only after agreement by the company’s board.
In the case of the short-haul operations, it was part of the Comprehensive Collaborative Framework proposal announced on Aug 9, 2011 and subsequently endorsed by the board before it was incorporated in our business plan revealed on Dec 7, 2011.
It was also a decision of the company for Mohammed Rashdan Yusof to head this new outfit and ensure profitable operations. The board and management are thus accountable for such decisions and it is therefore improper to start blaming an official of our company even before a business process has taken ground.
At Malaysia Airlines, we welcome diverse viewpoints and feedback justified with credible supports and we are receptive to ideas and help to enable us to address issues and concerns.
However, we strongly object to inferences based on hearsay and speculation.
NOR ZALIDA AHMAD
Acting head, strategic communications
Malaysia Airlines

Petition: Kepada PM Najib : Hentikan Kemusnahan MAS

Kepada mereka yang belum dan mahu menandatangani Petition Hentikan Kemusnahan MAS bolehlah lakukan di link yang di sediakan dibawah.
Sebelum MAS terus dilacurkan dengan ekslusifnya, sila tanda tangan dan untuk cerita yang lebih-lebih mendalam ikuti di http://malaysiaairlinesfamilies.wordpress.com/


Petition kepada PM Najib
http://www.change.org/petitions/malaysia-prime-minister-hentikan-kemusnahan-mas 


NAK SIGN PETITION BOLEH ATAU NAK TAKE ACTION MASA MENGUNDI NANTI PUN BOLEH... Pilihan Anda

16 March 2012

BREAKING NEWS : My friends & My Vote NOT FOR BN !!!

After TV3 news at 8pm today.. it was mentioned that the Mas/Airasia deal is not cancelled and both sides are not aware of this news or have any info ...

Well, gua ada satu aje nak cakap.. PM and Gov is either not sensitive on this serious issue especially after detail explanation by YB Wee OR maybe PM Najib and Gov are itself involve or having conflict of interest in this OR Gov just dont bother of "perasaan" kakitangan MAS... OR AZMAN MOKHTAR, A.JAUHARI, RASHDAN DANNI, TONY, KAMARUDIN etc ARE UN-TOUCHABLES !!! APA YG KERAJAAN TAKUT SANGAT !!!

RAKYAT TAK PERLUKAN KERAJAAN YANG PENAKUT!!!

My Vote & My Friend Votes Are CONFIRMED NOT FOR BN !!! 

YB Wee baru aje membuat laporan polis petang tadi mengenai 30,000 penumpang Airasia yang telah dibatalkan dan menaiki pesawat MAS tanpa sebarang bayaran kepada MAS...!!



Rafiza Ask PM Question & Talk About Conflick of Interest

Dear Rafiza.. memang kerja lu ke asyik nak mencari dan mengorek dan mengaibkan orang... harap lu pun boleh explain mana dapat duit2 untuk lu guna nak beli orang dan beli bukti dan sebagainya... Jangan terlalu taksub cari salah orang.. nanti makan diri balik... Kalau salah depan mata nak komen & siasat, its quite okay.. tapi kalau memang NAWAITU nak cari kesalahan orang... itu nawaitu yang tidak baik... terserah lah Rafiza.. ini gua punya personal 25sen... :-)

Somebody Calls MAS "My Airline"


Rashdan aka Danni aka Azman Mokhtar crony has an ego as high as KL Twin Towers. Wow... dassat to bro... thats twin ego and he has een calling MAS as "my airline"...
A very long and full story can be read at YC Wee blog  here :  http://weechookeong.wordpress.com/2012/03/15/aj-rashdan-cost-cutting-part-3/


Adakah MAS sekarang sedang menanggung kos utk menerbangkan 30,000 pelanggan Airasia X yang telah dibatalkan penerbangan (London, Paris, Mumbai, etc). 
KENAPA MAS DI MAINKAN SAMPAI BEGINI????


Kongsi Ilmu : Maksud & Cara As-Salam


Sebagai renungan dan Ingatan bersama... InsyaAllah

SIAPA YANG MENGGUNAKAN PERKATAAN "SALAM"? apakah maksud disebaliknya??

Maka berpalinglah (hai Muhammad) dari mereka dan katakanlah:"Salam (selamat tinggal)". Kelak mereka akan mengetahui (nasib mereka yangburuk). (QS. 43:89)

baik gunakan,,,ASSALAMUALAIKUM or ASSALAMUALAIKUMWARAHMATULLAHIWABARAKATUH...

Ilmu utk dikongsi bersama. Sekadar peringatan untuk semua rakan-rakan muslim yang lain.

Pagi semalam saya dengar radio ikim (91.50 fm). Ustaz Zawawi ada cerita tentang sunnah Rasulallah saw. Antara yang dibincangkannya ialah tentang bab cara memberi salam.


Menurut ustaz Zawawi Yusof, Baginda saw memberi salam dengan lafaz "Assalamualaikum" dan menjawab salam dari para sahabat baginda dengan salam yang lengkap iaitu "Waalaikumussalam warahmatulallahhi
wabarakatuh"

Ringkasnya, baginda saw akan ; Beri salam dengan ucapan - "Assalamualaikum"  dan...Jawab salam - "Waalaikumussalam warahmatulallahi wabarakatuh"

Lagi satu, perlu diingatkan juga semasa menjawab salam, saya dengar ramai orang jawab salam dengan ucapan yang tidak tepat.

Jawab salam yang betul ialah ;

"WAALAI KUMUS SALAM"dan bukannya yang selalu saya dengar iaitu ;

"WAALAI KUM SALAM"

Apabila kita ingin berkirim salam pada orang lain, hendaklah kita berkata "Kirim salam, assalamualaikum pada ASHREE ye" contoh lerr... Dan bukannya : "Kirim salam kat ASHREE yer" Dan jangan pula memandai-mandai tambah perkataan seperti " Ko tolong kirim salam maut kat dia yer".

Statement ini walaupun dalam nada bergurau, tapi ia adalah menyalahi syariat dan berdosa, walaupun sekadar gurauan! Selain itu, janganlah kita menggantikan perkataan "Assalamualaikum" dengan "A'kum" dalam sms atau apa sekalipun melalui tulisan.

Jika perkataan "Assalamualaikum" itu panjang, maka hendaklah kita ganti dengan perkataan "As Salam" yang membawa maksud sama dengan "Assalamualaikum".

Sesama lah kita memberitahu member-member yang selalu sangat guna shortform "A'kum" dalam sms ataupun email. Perkataan 'AKUM' adalah gelaran untuk orang-orang Yahudi untuk orang-orang bukan yahudi yang
bermaksud 'BINATANG' dalam Bahasa Ibrani.

Ia singkatan daripada perkataan 'Avde Kokhavim U Mazzalot' yang bermaksud 'HAMBA-HAMBA BINATANG DAN ORANG-ORANG SESAT'. Jadi, mulai sekarang jika ada orang hantar shortform "A'kum", kita ingatkan dia guna "As Salam" kerana salam ialah dari perkataan "Assalamualaikum".

Jangan guna "Bye" kerana"Bye" adalah jarum sulit Kristian yang bermaksud "Di Bawah Naungan Pope."Jangan guna "A'kum" kerana"A'kum" bermaksud "Binatang" dalam bahasa Yahudi.Jangan guna "Semekom" kerana"Semekom"bermaksud "Celaka Kamu."Gunakan perkataan" As Salam" sebagai singkatan bagi "Assalammualaikum." Tolong forward kepada umat Islam yang lain , untuk elakkan diri daripada membuat dosa..

Salam Ukhuwah..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Rakan-rakan Blog