Kelantan Di Gondolkan

Klik Untuk Bantah COMANGO

30 June 2012

Who Is Bigger Than Italian Mafia

You watch and you decide, Zionist organized crime have more to cover-up... watch David Duke on this video explore Israel organized crime information.

Pemuda PAS Cuba Nak Menipu Ke

Apa sebenarnya yang Pemuda Pas nak ni? Demi survival peniaga Melayu? Bagaimana pulak masa depan peniaga Melayu, takkan nak duduk kat takuk lama.. 
60% penyewa BB Plaza orang Melayu? Betul ke sumber2 ni.. gua ni pun orang KL jugak yang biasa pergi BB Plaza.. rasanya kurang tepat maklumat ni atau memang nak menipu.. Kalau betul nak pertahan survival peniaga Melayu, pergilah jumpa peniaga-peniaga yang terbabit, bawak kan lawyer sekali untuk bantah secara rasmi, bukan hanya buat statement kat media aje...


Sumber : Sinar Harian

29 June 2012

Santai : World 10 Most Dangerous Cities

Well, the title says it all... kalau nak pergi melancung.. 
elak2 kan lah pergi ke tempat2 ni...

28 June 2012

Realiti Masa Depan UMNO/BN Menghadapi PRU13

http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/no-easy-wins-ahead-dr-m-tells-bn/
Pendapat gua mcm ni lah... selagi UMNO/BN terus tamak dan banyak kontrak2 kerajaan di monopoli oleh pihak-pihak tertentu... selagi itulah UMNO/BN akan terus lemah dan rapuh. Rakyat akan terus mempertikaikan pemimpin2 tertentu... dengarnya tender2 dan sebutharga dari Kementerian Pelajaran dimonopoli pihak tertentu... ini di ketahui umum.. tapi pihak umum tiada kuasa untuk mengubahnya... jadi apa akibatnya.. semakin banyak kontraktor akan mula hadapi kesulitan kerana tiada peluang untuk berniaga dengan MOE... jadi.. semuanya akan diluahkan semasa PRU 13 nanti... jangan terkejut jika UMNO/BN hanya menang sedikit atau berkemungkinan kalah!!!
Apasal gua nak cakap pasal hal ni... sebab gua ni penyokong kerajaan yg sedia ada dan memang dari dulu gua sokong kerajaan dibawah BN... tapi nampaknya pemimpin2 kerajaan BN masih berada di takuk lama.. mungkin bukan semua tetapi kebanyakannya.. 
Semua ini adalah tak lain dan tak bukan kerana NAFSU dan TAMAK.. orang tamak selalu rugi, bak kata pepatah Melayu...
Sebenarnya gua tak la kata yang puak PAKATAN bersih.. sebenarnya dua2 lebih kurang aje.. tapi gua cuma nak pesan kat puak2 UMNO/BN, sudah-sudah la tu.. memang tidak mudah untuk dibuktikan secara terperinci bahawa berlaku salah guna kuasa dan rasuah... ini sama bagi kedua-dua belah... kerajaan mahupun pembangkang.. tetapi rakyat sekarang sudah lebih matang dan ber informasi... lupakah UMNO/BN sebab-sebab mereka hampir kalah pada PRU yang lepas... bukan kerana rakyat sukakan pembangkang tetapi kerana rakyat bencikan kesombongan dan keangkuhan UMNO/BN...
Jangan khayal, bila kerajaan bagi BR1M, Bram, Brum atau apa pun.. ya memang rakyat luar bandar yg susah dan sempit sangat gembira... tapi ingat undi itu masih belum tentu lagi... ini untuk masyarakat bawahan yang memang sempit... dan bagi masyarakat bandar yang sederhana pula.. setakat $100, 200 dan 500 itu.. rasanya satu, dua hari dah selesai tinggal 50sen... bukan pasal boros tapi itu realiti bebanan kos hidup dibandar... Yang lebih penting adalah peluang kerja dan berniaga.. tapi macam mana kalau peluang berniaga semakin sempit lebih2 lagi bila projek2 kerajaan dibolot oleh puak2 tertentu sahaja...
Gua ni sebelum ni tergolong dalam silent majoriti yg sokong kerajaan BN... tapi kalau ditanya hari ini.. gua sudah bertukar kepada golongan atas pagar.. bukan kerana gua nak menyokong pembangkang tapi gua semakin kurang yakin yang kerajaan BN dan pemimpinnya akan berubah...
So secara realitinya masa depan UMNO/BN masih tidak kukuh dan kemenangan untuk PRU 13 adalah masih menjadi persoalan....
The time left is very short.. dear leaders of BN.. please wake-up.. call time dah lepas tapi masih ada masa sebelum check-out... THIS IS REAL..

26 June 2012

Adakah Rohana ASTRO Layak Sebagai Pengarah MAS

Kat MAS ni ada macam-macam pengarah, dari orang dalam industri penyiaran dan pembinaan. Tapi soalannya, apakah kemahiran mereka dalam industri penerbangan? Datuk Rohana sebagai CEO ASTRO ni tentunya sibuk nak urus ASTRO, berapa banyak masa yang beliau ada untuk khidmat kepada MAS.. macam-macam hal la kat MAS ni... cukup-cukup la tu... PM Najib for ones tolong la settle kan secara total... setakat tony belah tapi sisa-sisa banyak lagi tertinggal dalam MAS tu.. staff MAS dekat 20,000 ... fikir lah sendiri.. 

Tan Sri Wan Azmi steps down from MAS, the aviation expert Dato’ Rohana of ASTRO hangs on


Datuk Rohana, the CEO of ASTRO. She is believed to be an aviation expert. She is still hanging on to his directorship in MAS.
Below were some of the points raised at the AGM of MAS this morning.
1.    Shareholders asked how were the Board members picked and whether they truly add value
2.    Shareholders felt Remuneration of Directors especially EDs were excessive
3.    AJ was always blaming the fuel cost but as shareholder pointed out this affects every other airline but MAS is unable to handle this properly. Shareholders suggested to sack the fuel hedging team if they were incompetent and to get a new one.
4.    Shareholders mentioned that the changing of the logo color and the direction of the MAS to facing backward was a bad decision. One shareholder said the person who suggested this needs to be shot.
5.    Shareholder suggested those that came from Air Asia should go back if they can but he suspects they were not that good that’s why Air Asia let them go to MAS.
6.     MAS shareholders criticized the share swap and asked whether the Board really thought it was a good deal as it has shown to have only benefited Air Asia and not MAS. MAS is very much worse off today than at the time it entered into the CCF.
7.    General sentiment shareholders are unhappy with the management and Board performance as MAS share price has gone down and investors have lost money.
8.    Shareholders criticized the management for not looking into expanding into Middle East as especially Umrah flights even on other aircrats are filled with Malaysians.
Tan Sri Wan Azmi Wan Hamzah steps down from MAS Board this morning.  From unconfirmed source, Tan Sri Azman Yahya of SCOMI has also steps down. Will do an updates when it is confirmed. 

24 June 2012

Santai : Kempen Anti Merokok Yg Success

Saksikan satu konsep yg unik dalam kempen anti merokok. Harus dicuba di Malaysia. apakah pendapat anda tentang kempem-kempen anti rokok yang pernah dijalankan... adakah ianya efektif??


18 June 2012

SIapa Perintah Malaysia Kalau Pakatan Menang PRU13 & Apakah Masa Depan Anwar

Apa pendapat anda tentang masa depan Anwar? Gua rasa tak lah berapa cerah.. tak kiralah lepas PRU 13 nanti sama ada BN menang mahu pun pembangkang menang. Kalau BN menang tu, rasanya semua boleh agaklah kan.. Anwar akan terus-menerus mencari jalan dan helah untuk menggambarkan yang pengundian adalah tidak telus dan berat sebelah dan terus cuba menghuru-harakan negara.. So kalau BN menang PRU 13 maka keadaan akan terus seperti sediakala atau ada kemungkinan lebih buruk kerana pembangkang akan cuba membuat huru hara dan pastinya Anwar akan dijadikan sebagai tonggak utama pembangkang.Pembangkang ni sebenarnya kalau tak ada Anwar.. tak ada apa-apa pun.. cuba bayangkan kalau Anwar tak wujud.. Ni k Aziz and Lim Kit Siang aje la.. macam kisah lama.. PKR tarak pa2 la.. Azmin pun kalau tak ada Anwar tak kemana pun.. dah lama kena langgar dengan leader Pkr lain..


Tapi sebaliknya sekiranya pembangkang menang PRU13, scenario mungkin sangat-sangatlah tidak dapat di gambarkan. Huru-hara tentu bukanlah cara atau pilihan untuk BN lakukan untuk merampas kuasa.
Jadi pada masa itu, pembangkang akan berada di tampuk kuasa yang tentunya dianggotai oleh PAS, DAP dan PKR. Jadi seperti biasalah Anwar akan di jadikan tonggak utama sekali lagi... tapi untuk berapa lama? atau bagaimana? Benarkah Anwar akan ada kuasa mutlak sebagai PM atau terpaksa mengikut telunjuk beberapa insan yang lain... Tidakkah Anwar sedar Karpal mempunyai segala macam bukti dan makulumat mengenai kes-kes beliau... don u think all this will go back against him and haunt him back... he he..


Anwar will have to listen to the FEW on how to rule or face the consequences... 


Nampaknya mana-mana gaya pun Anwar akan kena dan seperti biasa Anwar akan terus lawan... tapi mungkin insan-insan yang bakal kuasai Anwar akan tawarkan Anwar yang beliau tidak akan di dakwa di mahkamah jika beliau mengundur diri secara baik atas alasan keluarga atau alasan tidak sihat.


Anwar juga akan ditawarkan kehidupan selesa dan tidak diganggu jika beliau mengikut telunjuk beberapa insan ini... 

What about me...
Mari kita lihat, siapa yang kena lepas PRU 13... mereka yang kena, ke rakyat yang kena.. 

Sulit : Anwar Jumpa Kristian Johor Senyap-senyap

Apakah agenda Anwar sebenar membuat pertemuan secara senyap dengan kristian di Johor? Rasanya kristian tak lah bodoh sangat nak kena goreng dengan Anwar.. kalau kena goreng jugak tak tau la...


Wikileaks: Pertemuan Sulit Anwar Dengan Masyarakat Kristian Di Skudai Semalam


Seperti pertemuan ini, pertemuan kali ini lebih sulit sehingga dirahsiakan dari media.

Maklumat dari sumber dalaman PKR bahawa Anwar Ibrahim telah bertemu dengan masyarakat Kristian di Pulai Spring Resort, Skudai, Johor.

Selain daripada Anwar Ibrahim, tokoh lain yang ada di situ adalah Dr. Chua Jui Meng. Dalam program tersebut, Anwar Ibrahim telah menfitnah Tun Dr. Mahathir dengan mendakwa dirinya dipecat kerana tidak mhu tandatangan pinjaman yang dibuat oleh Tun. Anwar Ibrahim juga mendakwa Tun Mahathir telah menuduhnya sebagai agen Yahudi dan Kristian.

Anwar juga buat cerita yang SPRM telah memeriksa akaun luar negara di London dan Singapura tapi tiada bukti dan SPRM pula dituduh tidak mengeluarkan kenyataan yang sebenar. Anwar juga telah buat MIND CONDITIONING untuk skandal kewangannya yang terbaru dengan mereka cerita bahawa dia akan dipenjarakan sekali lagi.

Komen MyMassa : 

1. Isu skandal kewangan RM3 billion Anwar Ibrahim telah memberikan kesan kepada dengan dia sendiri terpaksa menjelaskan kepada penyokong tegarnya dan orang Cina yang tidak suka kepada pemimpin korup.

2. Jika Anwar jujur dan tidak mahu berselindung, kenapa program bersama masyarakat Kristian dibuat secara tertutup? Adakah ada janji-janji yang Anwar tidak mahu PAS dan Orang Islam tahu perkara ini! Sepatutnya Anwar mencontohi YAB PM yang bertemu masyarakat Kristian secara terbuka.

3. Nampaknya dendam Anwar Ibrahim dengan Tun Dr. Mahathir tidak pernah padam. Kisah Tun Mahathir nak mintak duit dengan Anwar Ibrahim masih dijaja oleh Anwar sendiri. Dey Anwar, kalau kau dah tuduh Tun Mahathir banyak kroni, kenapa Tun Mahathir tak minta dari kroninya sahaja? Kenapa perlu minta kat Anwar Ibrahim? Nampak sangat tak logik.

4. Kepada Anwar Ibrahim, MyMassa cabar kau bersumpah bahawa Tun Mahathir datang pada kau untuk minta tandatangan buat pinjaman! Kalau setakat dalam ceramah, sesiapa pun boleh tuduh. Bersumpahlah seperti Salahuddin Ayub jika kau di pihak yang benar wahai Anwar Ibrahim!
SUMBER : http://mymassa.blogspot.com/2012/06/wikileaks-pertemuan-sulit-anwar-dengan.html

17 June 2012

Santai : Cara Tegur Polis

Saksikan bagaimana rakyat biasa menegur polis di Russia.. dan bagaimana pula 
polis Russia menerima teguran dengan begitu santai sekali... menarik..

Sujud Terakhir

Ya Allah..Dalam sujud terakhirku
Kuteriakkan asma’Mu sekeras-kerasnya
Agar runtuh… dinding kesombongan dalam hatiku
Biar tenggelam segala kejahilanku..

Ya Rabbi
Dalam sujud terakhirku
Ku menangis sejadi-jadinya
Biar kering air mata ini
Namun basah ladang hati yang gersang..
Ya Rahman
Dalam sujud terakhirku
Kulihat semua dosa yang membayangiku
Kelam mencengkam jiwa yang lusuh…

Ya Mujib..
Aku berlindung di atas nama-Mu dan kekuasaanMu..
Peliharalah diri dan hatiku
Agar ia mampu membesar dengan baik
Redhalah daku menjadi sayap kiri perjuangan..
Biarlah daku menyemarakkanya..
Kan ku teguh menatang serikandi ummah..
Ya Rahim
Dalam sujud terakhirku
Biarkan daku patah dalam cahaya-Mu
Biarkan kumusnahkan titik-titik kemunafikanku
Agar daku kembali ke dalam pelukan hidayah-Mu
Ya Allah..
Aku akui keagungan-Mu..
Namun hatiku sering leka..
Jahiliah seringkali bertakhta dijiwaku..
Aku mohon agar diberikan hati yang baru..
Hati yang sering terikat dengan-Mu..
Yang sentiasa rindu dan takut pada-Mu..
Ya Malik..
aku berharap diri ini belum terlewat..
Untuk aku kembali sujud dan bertaubat kepada-Mu..
Ampunkan segala dosa-dosaku
Di atas setiap keterlanjuranku
Janganlah Engkau panggil daku tika diri ini masih berlumuran noda..
Kasihanilah daku, Ya Allah
Bantulah daku dalam menempuh jalan rasul2Mu..
Dalam usaha mencari firdaus-Mu..
Ya Allah Hanya kepada-Mu lah terletaknya harapanku
Biarkanku hirup nafasku sekali lagi
Hanya untuk menyebut nama-Mu dan kekasih-Mu tercinta
Sesungguhnya aku adalah kepunyaan Allah
Dan kepada-Nya jualah aku pasti kembali….Amiin ya Rabbal ‘alamin..

16 June 2012

Santai : Accident Yg Simple Tapi Kesian

Accident ni tak ada kemalangan nyawa.. cuma tergesel tepi kereta, terlanggang tembok.. dan lagi satu yang menyedihkan.. tengoklah sendiri.. semua berlaku ditempat yang sama.. kelajuan kenderaan tak lebih dari 15kmh.. tapi kerosakannya menyedihkan... aduh kesian...

10 June 2012

Tutup Masjid Kerana Politik

Rasanya scenario politik di Malaysia semakin melampau... terlalu melampau. Sekiranya apa yang dilapurkan di Sungai Rapat Online adalah benar.. ini amatlah membimbangkan.. sanggupkah mereka yang berpolitik mananggung dosa apabila menghalang umat Islam untuk berjemaah. Masjid bukanlah pentas politik.. ianya rumah Allah untuk kita menunaikan ibadah.. amat rendah sekali tatasusila mereka yang menggunakan masjid untuk agenda politik dan lebih teruk lagi apabila menghalang umat Islam untuk beribadah..

Sumber : Sungai Rapat Online

Kontroversi: Singapore Dapat Freekick.. Tengok & Nilai Sendiri...

Gua yakin semua orang tertanya-tanya.. kenapa tiba-tiba Singapore diberi sepakan percuma.. adakah atas sebab kekasaran mulut pemain Malaysia.. senang-senang boleh kasi kad kuning dan tendangan percuma.. Ini cuma perlawanan persahabatan tapi pelik rasanya tindakan pengadil dari Hong Kong ini..

09 June 2012

Re-visit : Peneroka FELDA Di Tindas

Saksikan sendiri termuramah bebas dengan peneroka-peneroka FELDA dan dengar sendiri pendapat mereka yang telah lama bernaung di bawah nama Peneroka FELDA.

03 June 2012

Staff MAS Tunggu Bila Rashdan Danny Nak Chow..G

Gambar Rashdan terkini 30May2012 selepas pulang dari Perancis
dalam misi membawa pulang Airbus 380 MAS yg pertama.
Nampaknya konsultan MAS Shane Nolan telah dinyahkan dengan secara hormatnya setelah tekanan yang dikenakan oleh kakitangan MAS dan masyarakat umum dan juga wakil parlimen YB Wee... walau bagaimanapun masih ramai lagi sia-sisa kroni Bina Fikir dan Airasia makan gaji besar di MAS seperti Danny Rashdan, Azhari dan Rozman dan beberapa yg lain...


Diharapkan CEO MAS jangan buat pekak pulak nanti makan diri sendiri pulak... pilihan raya pun dah dekat.. tindakan A.Jauhari akan ada kesan keatas undi dari kakitangan MAS... jangan anda tidak sedar dan jangan anda lambat sangat bertindak...
The public are watching and waiting..!!!
 CIRCULAR FROM GROUP CHIEF EXECUTIVE OFFICER
To        : All Staff System-wide
Date     : 31 May 2012
Ref       : GCEO CIR 022/12
Dear Colleagues,
 CORPORATE RESTRUCTURING – COMMERCIAL DIVISION
I am pleased to announce the appointment of Dr. Hugh Dunleavy as Commercial Director effective 1 June 2012. In this role, Dr Hugh will head Commercial Division which will also include the functions of Network, Alliance and Planning.
Dr. Hugh joined Malaysia Airlines in mid-January 2012. He has been in the aviation industry for 30 years and his experience includes strategy and planning, revenue/yield management, airline alliances, decision support systems, operations research and regulatory affairs. Dr Hugh has held senior positions at WestJet Airlines, Lufthansa Systems, Star Alliance, Air Canada and at PROS (Passenger Revenue Optimization Systems) Revenue Management. He is a frequent speaker at international airline conferences, a publisher of numerous papers on IT, airline pricing and revenue management, and has also served as one of theNorth American editors to the Journal of Pricing & Revenue Management. With his past experience and a solid reputation, we trust that Dr. Hugh is capable of driving the Commercial team to deliver results for the Division and Company as a whole.
I would like to take this opportunity to thank Shane Nolan who has been the interim Commercial Director for the past few months whilst allowing Management ample time to identify a suitable candidate for this position.
Please continue to give your support to Dr. Hugh Dunleavy and together let’s work to rebuild Malaysia Airlines as the Preferred Premium Carrier.
Thank you.
Ahmad Jauhari Yahya

02 June 2012

Santai Sabtu : Parking Pun Ada World Record

Lihat sendiri.. cara parking paling jimat ruang.. nanti lepas ni kita tunggu parking motor punya world record pulak.. mana tau dicipta di Msia oleh kita punya rempiters.. he he

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Rakan-rakan Blog