Kelantan Di Gondolkan

Klik Untuk Bantah COMANGO

31 August 2013

Panas : Isu Bendera Terpalit Kat Khairy KJ

Calun untuk menentang @Khairykj sebagai Ketua Pemuda ditemui..


Cecari brother kita ni,kita pakat lantik dia jadi Ketua Pemuda..


Ini baru ANAK JANTAN namanya.Bukan setakat berkokok bawah ketiak Bapak Mertua yang pernah jadi Perdana Menteri.Sekarang pula berkokok dari bilik hawa dingin KBS di Putrajaya lebih dari ayam jantan.


Inilah jenis calun Ketua Pemuda Umno yang kita mahukan,jadi kalau korang baca artikel aku semalam eluk korang pergi cari brother kita ini suruh dia bertanding.Kalau tak jumpa cari apakata dalam puluhan ribu ahli Pemuda Umno yang ada belajar macam mana nak jadi ANAK JANTAN macam brother kita ini dengan mencabar KJ untuk permulaan...



Kalau korang tak percaya yang Semangat Jalur Gemilang ini adalah paksi semangat Pemuda Umno Malaysia,apakata korang tenguk gambar diatas dimanaDatuk Khalid Yunus dan DS Samy Vellu menurunkan Pancasila dan menaikan Jalur Gemilang di Kedutaan Indonesia pada tanggal 17 Sept 1963 sewaktu konfrontasi Malaysia-Indonesia.Siapa Datuk Khalid Yunus selepas itu didalam kepimpinan Pemuda Umno Malaysia?

Ini lah semangat Pemuda Umno yang kita mahukan...

Kalau setakat jadi Ketua Pemuda Umno duk leka tenguk Pertandingan Bunga Api kat Putrajaya malam tadi baik simpan je kerandut tu dalam tas tangan Nori.Bukan tak tahu yang puak puak tu nak arak bendera apakejadah malam tadi.Walaupun mungkin nampak tak penting kepada Ketua Pemuda pasal bendera ini tapi tidak kah ianya mencabar maruah dan kedaulatan negara?

Kalau Samy Vellu pun tahu marah dan berani panjat Kedutaan Indonesia,takkan setakat nak rampas bendera macam brother kita ini lakukan malam tadi Khairy tak berani?

Takkan takut jatuh kelas bro ?

Boeing 737 SilkAir 185 Crash - Possible Pilot Suicide

Join the investigation video on SilkAir 185 crash that killed all 104 on board. A flight from Jakarta to Singapore ended in fatalities. Investigation also suggest possibility of pilot suicide. 

30 August 2013

This Is So Chinese





Chinese Tsunami & Those Descended from Southern China
Practically all Chinese in Malaysia are descended from southern China. Many are law-abiding and Constitution-respecting, deserve to be called and treated as fellow citizens.
But a sizable number does not respect the Constitution and have been anti-Establishment all along. This is perhaps traceable to the fact that their ancestors in southern China have always been the anti-Establishment kind. They resented being ruled by foreigners for hundreds of years – the Manchu Emperors were foreigners from Manchuria, a foreign country until after World War II. They, like the Mongols in the 13th Century, invaded, conquered and ruled China from the 17th until the 20th Century. Hong Kong was returned to China by the British only in 1990.
The Manchu invasion of China was helped by the treachery of one Chinese General. During the rebellion against the Ming Dynasty Emperor, a Chinese General, Li Tzu-cheng, had captured Peking and proclaimed himself Emperor in 1644. But Li took the concubine of another rebel General, Wu San-kuei, into his harem. Because of the girl, the embittered Wu refused to recognize the new Emperor Li, opened the gates of the Great Wall at Shan Hai Kuan and let the Manchu Army in, conquered it and the Manchus started ruling China – Professor C.P Fitzgerald, History of China, pg 542-3.
In this context, watch out the guy with a Rainbow in Penang who has been glorifying Sun Yat Sen of China and trying to get other Chinese in this country to his politics. And note that the British first entered Perak due to the treachery of the Kapitan Cina in Larut who, together with 44 gangsters, signed a petition for the British in Penang to assist them recover tin mines lost to rival gangs that have been fighting incessantly under the Ghee Hin and the Hai San banners, and those led to the British sending troops under Capt Speedy etc, ending in the Pangkor Treaty of 1874 and the bloody British ruling Malaya as colonizers. How treacherous the bastards were.
Here‘s Professor Fitzgerald’s account of the Manchus’ attitude towards the Chinese (he stayed in China for 5 years to study the language and dig the records in the Chinese archives):
“The north was loyal, and was trusted – up to a point. The south, embittered and rebellious, was … mistrusted, and oppressed … the ever hostile south. “ – pg 545.
Disloyalty, rebellions, treachery, then foreign wars and more rebellions (Chinese secret societies, thugs and gangsters originated from south China), suffering and misery in the 19th Century, many absconded China and found their way to the shores of Semenanjung Tanah Melayu.
Those who don’t respect and refuse to live by the Constitution of this country carry a hangover of the mental attitude of the southern Chinese. They need to be brought into mainstream Malaysiana, but those who persistently refuse to respect and live by the Constitution, including the sensitive Articles, need to be told to migrate elsewhere, like has been said even by well-known personalities in this country. Especially to the tsunami Chinese led by the DAP.

Surat Pengharaman Tayang Tanda Putera




http://novandri.blogspot.com/2013/08/tanda-putera-rupa-rupanya-kerajaan-dap.html

29 August 2013

Inilah Sebab2 Syiah Sesat

Syiah ni boleh mengutuk Sahabat Nabi Muhammad SAW dan dalam rukun iman syiah kena taat dgn imam2 mereka macam taat kepada rasul dan imam2 mereka dikatakan maksum dan imam2 mereka berhak menentukan apa yg halal atau haram!! Sesat yang TERANG.



Dah terang2 Syiah tu sesat yang PAS nak ajak masuk parti sekali apasal? Islam apa yang PAS perjuangkan ni?

Idris Haron - Melayu Berkaliber

IDRIS HARON TERUS MENGGANAS ! INILAH CALON KETUA PEMUDA UMNO YANG MELAYU NAK !


idris haron, calon kapabel yang berkualitikan otak melayu terus menusuk jiwa para pencinabeng.

sebelum ini idris haron kuatkuasakan undang-undang mengenai penjualan babi secara terbuka oleh peniaga cinabeng.. undang-undang ini cukup kasi pencinabeng bengang.

semalam , bersama menteri pertanian idris haron meluluskan lagi kawasan untuk PARA NELAYAN,PETANI DAN PENTERNAK BANGSA MELAYU untuk berniaga direct tanpa orang tengah.

orang tengah dalam kamus melayu, adalah cinabeng yang mengambil untung hasil kederat lelah melayu.

dah 100 hari dah lepas pru 13.

tak payah apologetik dan ketagih dengan undi cinabeng lagi.

masanya kita ganyang.
kuatkan islam , kuatkan melayu !

IDRIS HARON SOSOK UNTUK KETUA PEMUDA UMNO MALAYSIA !

28 August 2013

Isu Hidangan Babi Dalam Air Asia Tak Settle Lagi

Merujuk kepada artikel2 dibawah nampaknya isu hidangan babi airasia tak settle lagi.. kemana arahnya agaknya?

http://rockybru2.blogspot.com/2013/08/the-pork-on-flight-posting-that-led-to.html

http://www.rockybru.com.my/2013/08/pork-on-flight-issue-zams-for-years-to.html

Jumaat, 24 Mei 2013 


HIDANGAN BABI DALAM PENERBANGAN AIR ASIA

Sumber
ORANG ISLAM PATUT TANGGUHKAN DULU TERBANG DENGAN PESAWAT INI


Oleh Edi Sudradjat


Apa juga makanan yang mengandungi babi tidaklah seharusnya dihidangkan dalam mana-mana penerbangan Air Asia sama ada di dalam atau luar negara.

Sekalipun makanan ini hanya dihidangkan atas permintaan penumpang, tetapi tentunya akan menimbulkan rasa mual dan jijik di kalangan orang Islam yang berada di sebelah penumpang yang memakannya. 

Kemungkinan perkara ini berlaku tidak dapat dinafikan lagi oleh kerana Ketua Eksekutif Air Asia X, Azran Osman Rani adalah seorang Melayu liberal yang berpandangan bahawa setiap orang mempunyai kebebasan untuk mengikut selera masing-masing. Maka itu Air Asia perlu menghidangkannya.

Ini berbanding dengan penerbangan Mas yang mengambil perhatian terhadap sensitiviti orang Islam dalam semua penerbangannya dan mengharamkan hidangan babi.

Pengerusi Air Asia, Rafidah Aziz sendiri perlu memberikan penjelasan segera dalam perkara ini berikutan dengan timbulnya keyakinan orang ramai terhadap berlakunya perkara ini setelah mengetahui sikap dan juga tabiat luar biasa CEO Air Asia X itu. 

Umum sudah tidak mempercayai lagi penjelasan yang diberikan oleh pegawai-pegawai rendah Air Asia kerana terbukti tidak benar, umpamanya dalam kes seorang wanita dan anaknya yang didakwa dibantu oleh Air Asia setelah dihalang untuk menaiki pesawat itu dari Ho Chi Minh Vietnam baru-baru ini. 

Wanita yang terlibat menafikan pernah menerima sebarang bantuan ketika dia dalam kesusahan di bandar itu.

Penejelasan Rafidah akan dilihat lebih bertanggungjawab, terutama dalam soal hidangan babi dalam penerbangan Air Asia ini.

Sehingga penjelasan diberikan seluruh orang Islam, eloklah menangguhkan dahulu penerbangan mereka dengan Air Asia. Mereka juga harus mendesak supaya siasatan dijalankan.

Perlu disebutkan baru-baru ini Ketua Pegawai Eksekutif Air Asia X, Azran Osman Rani telah mengugut akan menarik balik iklan dari Utusan Malaysia kerana bersimpati dengan masyarakat Cina yang ditanya oleh Utusan Malaysia, apa lagi Cina mahu.

Beliau mengugut akan menarik balik iklan Air Asia dari Utusan Malaysia.

27 August 2013

Dari Egypt, Kini Ke Malaysia

Al-Azhar buka cawangan kampus di Nilai
  • Idris Jusoh

SEPANG - Universiti Al-Azhar bersetuju membuka kampus cawangan sementara di Nilai, Negeri Sembilan dengan pengambilan 300 pelajar September tahun depan, kata Menteri Pendidikan Kedua Datuk Seri Idris Jusoh.

Kampus sebenar bagi cawangan pertama Universiti Al-Azhar di luar Mesir ialah di Rembau, Negeri Sembilan yang akan mempunyai kapasiti pengambilan seramai 10,000 pelajar untuk jurusan Usuluddin, Shariah dan Bahasa Arab.

Pembukaan kampus itu akan memberi ruang kepada pelajar Muslim di Asia Tenggara dan Asia keseluruhannya untuk mengikuti pengajian Universiti Al-Azhar di cawangan di Malaysia, katanya kepada pemberita sejurus tiba dari Kaherah bersama 277 pelajar Malaysia di sini hari ini.

"Kampus ini (dan kampus cawangan Tuanku Muhriz di Rembau) merupakan alternatif kepada pelajar tanpa perlu pergi ke Mesir dan ia mencerminkan bahawa pihak Universiti Al-Azhar percaya kepada Malaysia yang merupakan sebuah negara Islam dan mampu melaksanakan tugas tersebut dengan baik dan sempurna," katanya.

Idris berkata pembukaan kampus cawangan Al-Azhar ini bukan kerana susulan pergolakan yang berlaku di Mesir kini tetapi seperti yang telah dirancang sebelum ini.

"Banyak negara sebenarnya yang ingin membuka kampus Universiti Al-Azhar di negara mereka namun kepercayaan tersebut diberi kepada negara ini bersandarkan  kemajuan Islam di Malaysia serta kepimpinan kita yang sederhana dan mengamalkan konsep wasatiyyah," katanya.

Idris turut memaklumkan peperiksaan ulangan, penangguhan pengajian dan program pemindahan kredit akan dilaksanakan bagi pelajar Malaysia yang dibawa pulang ekoran konflik di Mesir.

"Peperiksaan ulangan bagi 1,200 pelajar dalam pelbagai bidang akan diadakan di Universiti Putra Malaysia, Serdang pada awal September," katanya.

"Usaha juga sedang dilaksanakan oleh pihak Kementerian Pendidikan untuk memastikan sesetengah kursus boleh dijalankan di Malaysia dalam masa sebulan dua ini untuk memastikan mereka tidak ketinggalan.

"...perincian akan ditetapkan selepas perbincangan dengan Ketua Setiausaha II Kementerian Pendidikan Datuk Seri Dr Zaini Ujang minggu ini," katanya.

Ditanya mengenai status dua orang pelajar yang melanggar perintah berkurung di Mesir dan kini dalam tahanan, Idris berkata pegawai kementerian telah mengenal pasti pelajar terbabit dan mereka akan dibebaskan tidak lama lagi. - Bernama

26 August 2013

Produk Pilihan Anda - Wajib, Makruh, Haram, Sunat??

Wah berita baru untuk gua... Burger King rupanya saudara 
kita yang punya.. syabas.. will be my new fav!!! Old Malaya Kopitiam ni nak cari kat mana?

From Priest To Muslim - A journey


Sebagai ex Kristen yg sekarang memeluk islam saya merasa sangat beruntung karena kini saya telah menyembah tuhan yg disembah oleh yesus,,saya sangat bersyukur sekali karena sekarang saya merasa menjadi manusia bukan menjadi domba yg tidak pernah menggunakan akal, semoga ke depan lebih banyak lagi domba tersesat yg beruntung seperti saya,, silahkan anda pilih;apakah mau menjadi domba yaitu binatang yg tdk pernah menggunakan akal atau menjadi manusia?


Sebenarnya dari dulu sewaktu saya masih kecil,jika pergi kebaktian hari minggu ke gereja saya selalu bertanya Tanya dalam hati "kenapa tuhan kami sangat hina ya,mati disalib dalam keadaan kurus kering, bugil dan hanya bermodal sempak,tuhan model apaan tuh"

Sewaktu saya masih menjadi orang kristen dan aktivis gereja,saya selalu tidak bisa tidur gara-gara ayat berikut:
"Dengarlah, hai orang Israel: TUHAN itu Allah kita, TUHAN itu esa!" (Ulangan 6:4).
Sekarang saya tahu, Esa berarti TUNGGAL, bukan dua apalagi tiga..islam memang terbukti benar

Islam menghalalkan poligami dengan beberapa syarat yg tujuannya utk menghindarkan diri dari perzinahan karena jumlah wanita lebih banyak daripada laki2 (1 banding 8). berbeda dengan kristen dimana poligami sangat dilarang.Sbagai gantinya seks bebas,kumpul kebo dan perzinahan sesama jenis dibenarkan oleh ajaran gereja dan injil,Itulah inti ajaran KASIH yg dipraktekan oleh kaum tri in one.



j

25 August 2013

Mamat Ni Dah Minta Maaf Akhirnya



Mamat Cina ni dah pun mintak maaf pada Gardenia. 
Lain kali jangan melulu sangat.

Kitab Injil Telah Diubah Suai

Dr. Bart Ehrman adalah sarjana Perjanjian Baru dari The University of North Carolina at Chapel Hill, AS. Dia menunjukkan bukti-bukti bahwa sebagian pesan dalam Injil telah diubah oleh manusia, sekalipun sebagiannya tidak disengaja dan tidak berarti. Hal itu kemudian dikomentari Dr. Jerald Dirks dari Harvard Divinity School, mualaf mantan pendeta Gereja Methodist.




Mulut DJ Jangan Celupar Lain Kali

Deejay Era FM diarah mohon maaf isu 'cap ayam'
  • Deejay Era FM Johan, Hanif dan RayDeejay Era FM Johan, Hanif dan Ray. - Foto ihsan TerengganuToday

MIRI - Deejay Era FM iaitu Johan, Ray dan Hanif akan memohon maaf kepada juara Liga Perdana Sarawak berhubung komen 'cap ayam' dalam rancangan Johara Pagi Era minggu depan.

Ketua Pegawai Eksekutif Astro Radio Sdn Bhd (Astro Radio) Dr Jake Abdullah berkata beliau sudah memanggil deejay berkenaan semalam dan memberi amaran kepada mereka agar tidak lagi mengeluarkan komen negatif berkaitan mana-mana pasukan bola sepak di negara ini.

"Minggu depan, anda akan mendengar permohonan maaf berhubung perkara itu," katanya kepada pemberita selepas perasmian majlis peluasan Era FM, hitz FM dan MY fm ke Bandar Miri hari ini.

Beliau mengaku benar-benar kecewa selepas mengetahui insiden itu, yang menimbulkan kemarahan peminat Sarawak sehingga terdapat ancaman bunuh terhadap Johara.

"Orang yang tidak ghairah dengan bola sepak tidak akan faham," katanya sambil menambah Era FM sentiasa menyokong Persatuan Bola Sepak Sarawak (FAS) sejak 2010.

Kenyataan negatif itu dikeluarkan apabila Sarawak kalah 1-2 kepada Perak pada perlawanan Piala Malaysia baru-baru ini, dan deejay berkenaan didakwa memberi komen Sarawak menjuarai Liga Perdana dengan rekod tanpa kalah kerana pasukan itu bermain dalam liga yang mana semua pasukannya adalah 'cap ayam' atau tidak berkualiti.

Deejay berkenaan juga didakwa menyifatkan Sarawak sebagai pasukan yang tidak layak bermain dalam Piala Malaysia dan hanya boleh bermain di peringkat Liga Perdana.

Komen itu menimbulkan kemarahan peminat tempatan serta ahli politik di sini dan kebanyakan mereka melahirkan kekecewaan menerusi laman sosial Facebook dan Twitter serta menggesa program Astro itu diboikot selain timbul ancaman bunuh terhadap Johan dan Ray, jika mereka berkunjung ke Sarawak.

Pemantauan Bernama mendapati kebanyakan blog memulakan kempen bagi memboikot Era FM sebagai tanda protes jika deejay berkenaan enggan memohon maaf ketika mereka ke udara.

Naib Ketua Pemuda Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) Pandi Suhaili berkata deejay berkenaan adalah personaliti yang dikenali ramai dan mereka sepatutnya mengetahui etika ketika bersiaran di radio.

"Pemuda PBB mendesak satu permohonan maaf dibuat secara terbuka, jika mereka bergurau, maka mereka sudah melampaui batasan, perlu ada had, mereka harus memahami sensitiviti komuniti tempatan," katanya kepada Bernama.

Dalam perkembangan lain, Jake berkata peluasan itu sebahagian rancangan jangka panjang Astro Radio bagi memperkukuh kedudukannya dalam industri penyiaran di negara ini.

"Visi kami ialah memiliki operasi sendiri yang bebas di Sabah dan Sarawak, mudah-mudahan ia akan menjadi kenyataan dalam tempoh 24 hingga 36 bulan akan datang," katanya.

Beliau berkata pada masa ini, sesetengah program yang bersiaran adalah dari Semenanjung, dan selepas beroperasi sepenuhnya di sini, pendengar di Sarawak serta Sabah boleh menikmati kandungan tempatan 24 jam sehari.

Ketika ini, dianggar lebih 500,000 pendengar Era FM, hitz fm serta My FM di Sarawak dan Sabah. - Bernama

Air Swimming Pool Pun Boleh Kena Curi

Dalam masa kecemasan, segalanya okay demi keselamatan.. terimakasih kepada pemilik kolam renang kerana dapat membantu kecemasan kebakaran.. 

23 August 2013

Tuduhan Rafizi Meleset Lagi

Anwar Tegur Rafizi – ‘Foolish Allegations; Stupid Moves’

Rupanya dalam menjadi jambu Pak Sheikh, ada ketikanya Rafizi pun mendapat obat daripada Anwar bila dirasakan buat salah. Anwar tegur cara dia. Rafizi kenal sangat, Anwar tidak pernah cakap perkataan BODOH, tetapi dia akan gunakan cara yang akan meremukkan hati mat jambu tersebut.
Staff HQ hanya perhati pertemuan beberapa pemimpin semalam. Nampak kekecewaan. Mereka sependapat, kes Rafizi – Zahid Hamidi banyak merosakkan imej mereka. Banyak tuduhan yang dilemparkan sebelum ini, akan disifatkan oleh rakyat di luar sana sebagai pembohongan.
Anwar minta Rafizi lebih hati-hati dengan tuduhan selepas daripada ini. Momentum tidak boleh diganggu. Rakyat semakin hadam dengan tuduhan rasuah kepada kerajaan. Tetapi kalau asyik kena selesai luar mahkamah, rakyat akan buat kesimpulan PKR menipu.
PKR strategic director Rafizi Ramli today withdrew allegations  linking Home Minister Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi to a share  acquisition and land swap deal involving Boustead Holdings Berhad. In a settlement of Zahid’s defamation suit against Rafizi, the latter agreed to withdraw statements he made linking Zahid to the decision by  Boustead Holdings Berhad to acquire Astachanggih Sdn Bhd shares and land from Awan Megah Sdn Bhd during his tenure as Defence Minister.
Reading his withdrawal statement before Justice Lee Heng Cheong in open court,  Rafizi said he was satisfied with Zahid’s explanation that he had not  abused his powers or had any role in the Boustead deal.
Zahid  filed his suit against Rafizi in January this year, claiming that the  PKR man had falsely accused him of abusing his power as Defence Minister in the acquisition of an 80 per cent stake in Astachanggih – previously owned by businessman Deepak Jaikishan – and the purchase of a RM130  million plot of land from Awan Megah, owned by Selangor Wanita Umno  chief Datuk Raja Ropiaah Abdullah.
Rafizi Hilang ‘Midas Touch’
Ramai di dalam PKR yang menganggap sejak memenangi kerusi Pandan, fokus Rafizi semakin dilute dan tidak solid seperti sebelumnya. Banyak isu yang dibawa gagal membentuk political traction yang diharapkan.
Sudah ada suara di dalam HQ PKR yang mahukan Pengarah Strategi baru untuk PKR. Beberapa nama sudah diberikan kepada Anwar, semuanya dalam proses penelitian.
Mat jambu Rafizi tunduk sepanjang masa. Kecewa mungkin. Atau sedang memikirkan jalan yang lebih baik?

Wow.. Senarai 52 Kongsi Gelap

SENARAI GENGSTER CINA DI MALAYSIA

http://miazarraannur.blogspot.com/2013/08/senarai-gengster-cina-di-malaysia.html


Polis disaran minta maklumat pada DAP bantu hapus kongsi gelap cina. Untuk makluman semua...info terbaru yg d terima dari unit risikan...anggota kongsi gelap tlh isytiharkan perang dgn PDRM...utk keselamatan mintak sahabat yg mempunyai stiker kenderaan lambang polis agar cabut dgn segera utk keselamatan sendiri...(Cawangan Khas IPK P.Pinang)

Senarai Gengster/Kongsi Gelap Cina :

(01) 【金】【兰】【社】叁八廿壹 (3821)
(02) 鳳凰山 (The Phoenix Hill)
(03) 五指山 (The Fiv0e Fingers Mountain)
(04) 五色旗 (The Five colours Flag)
(05) 洪順堂 (Hong Shun Tang)
(06) 三百六 (306)
(07) 老君 (The Old Gentlemen)
(08) 君聯 (The United Gentlemen)
(09) 龍虎堂 (The Hall of the Dragons and Tigers)
(10) 百龍虎 (The Hundred Dragons and Tigers)
(11) 廿一 (21)
(12) 廿四 (24)
(13) 馬來洪門 (The Malay Hong Men)
(14) 九六九 (969)
(15) 馬來零八 (The Malay 08)
(16) 印度黑豹 (The Indian Black Panther)
(17) 印人一條心 (The Indian One Heart or The Indian Satu Hati)
(18) 馬來一條心 (The Malay Satu Hati or The Malay One Heart)
(19) 紅金龍 (The Red Dragon)
(20) 紅雙堂 (The Hall of Double Red)
(21) 紅花 (The Red Flower)
(22) 零八 (08)
(23) 小零八 (The Little 08)
(24) 卅二黨 (The Gang of 32)
(25) 二龍虎 (The Two Dragons and Tigers)
(26) 廿一海 (The 21 Seas)
(27) 義洪山 (The Righteousness of Hong Mountain)
(28) 紅虎 (The Red Tiger)
(29) 零一 (01)
(30) 小零一 (The Little 01)
(31) 小三王 (The Little Three Kings)
(32) 印人黑鷹 (The Black Eagle)
(33) 洪金龍 (The Hong Golden Dragon)
(34) 洪盟會 (The Hong Alliance Association)
(35) 紅日山 (The Red Day Mountain)
(36) 二零四 (204)
(37) 合和堂 (The Hall of Combined Harmony)
(38) 興聯會 (The Association of United Prosperity)
(39) 黑籠(The Black Dragon)
(40) 海山 (The Sea and the Mountain [Note: Yap Ah Loy's Branch] )
(41) 義興黨 (The Gang of Righteousness and Prosperity)
(42) 王虎山 (The Wang Tiger Hill)
(43) 小白虎 (The Little White Tiger)
(44) 二零 (20)
(45) 小白雄 (The Little White Male)
(46) 仁義堂 (The Hall of Benevolence and Justice)
(47) 小金龍 (The Little Golden Dragon)
(48) 小龍虎 (The Little Dragons and Tigers)
(49) 五龍 (The Five Dragons)
(50) 小三六 (The Little 36)
(51) 一點紅 (The One Red Dot)
(52) 洪花黨 (The Flowery Gang of Hong)
请各位全马洪门金兰义兄弟报上名来

p/s : Walaupun semua nama kongsi gelap ini seakan nama mercun, tetapi wajar pihak Polis bertindak hapuskan penjenayah ini!  <  BBCD  >

20 August 2013

Syurga Dunia Di Sunway Selangor

Sunway Mentari bagai Pattaya...Inilah Selangor Ku

Petaling Jaya: Kawasan komersial dan kediaman di sekitar Sunway Mentari, di sini, tidak seluas mana tetapi kini umpama ‘neraka’ dunia bagi masyarakat setempat berikutan kewujudan pelbagai premis pelacuran, hiburan dan perjudian selain kekerapan berlaku jenayah.

Lebih membimbangkan, jumlah warga asing yang bekerja dan menetap di situ dikatakan melebihi penduduk tempatan.

Jika satu ketika dulu kawasan itu dipenuhi warga Afrika, kini keadaan bertambah teruk apabila turut menjadi tumpuan pendatang dari Indonesia, Thailand, China, Vietnam dan Filipina hingga terasa seolah-olah berada di luar negara.

Lebih memburukkan keadaan, kebanyakan warga asing terbabit dalam kegiatan tidak sihat seperti menjadi pekerja seks, tukang urut batin, pelayan pelanggan di kelab malam, aktiviti perjudian dan dadah, selain bekerja tanpa permit dengan menyalahgunakan pas pelancong.

Tinjauan Metro Ahad mendapati, kawasan berkenaan sentiasa dipenuhi pendatang dengan rata-ratanya warga Afrika, China dan Indonesia yang berkeliaran di kawasan terbabit. 
http://siemens-melayumaju.blogspot.com/2013/08/sunway-mentari-bagai-pattayainilah.html

19 August 2013

Kronology Of MAS Blundering Biz Plan From 2002 - 2012

The plan was to earn At Least RM1.5 billion 
in 2012 but the plan end up with losses of RM2.5 billion. 

List of MAS Foreign Managers

The Questionable appointments after the infamous MAS-AirAsia share swap
Yours truly has already talked about the infamous appointment of that Shane Nollanfrom PlaneConsult.
1. Mr Shihaj Kutty
Danny appointed Mr Shihaj Kutty as the Head of Pricing in MAS. He was formerly from Etihad. Before that he was with Gulf Air and the local KLM office in Qatar.
He is a highly qualified person. His academic qualification is Hotel Administration, which he obtained from Welcom Group Graduate School of Hotel Administration in India.
His so-called expertise is more on pricing, if any, and with little or no knowledge of Network and Revenue Management.  He was, however, promoted to take over the post held by Dr Hugh Dunleavy (i.e. Head of Network Revenue Management).
Dr Hugh Dunleavy
Dr Hugh Dunleavy, a former employee of Westjet and now the Director for Commercial of MAS
2.  Dr Hugh Dunleavy
He was appointed on 16-1-2012 under contract for 2 years as Head of Network and Revenue Management.  At that material time, Mr Shihaj Kutty was reporting to him.
After Shane Nollan left MAS, AJ saw it fit to promote him as the Director of Commercial of MAS.
Dr Hugh was formerly from the low cost carrier Westjet in Canada. He was made redundant after Westjet went through a restructuring exercise in October 2011 when he was the vice president of strategy and planning.
Did Dr Hugh go through a proper interview in person before his appointment? No one seems to be able to confirm this.
After he was appointed as Director for Commercial, that Shihaj Kutty took over from Dr Hugh’s post as Head of Network and Revenue Management.
For the background, Director of Commercial is a very important post in MAS. Prior to the MAS – AirAsia share swap, this post was held by YM Tengku  Azmil, who was the then CEO of MAS. YM Tengku Azmil had to leave MAS as the CEO within a few days after the said infamous share swap!
Mr Duncan Bureau
Mr Duncan Bureau, former employee from Westjet, a low cost career
3.  Mr Duncan Bureau
Mr Duncan Bureau was brought into MAS as Senior Vice President Sales & Distribution.
He was Senior Analyst Route Development in Westjet. He was made redundant inWestjet when it went through a restructuring exercise in 2011.
Mr Dean Dacko
Mr Dean Dacko, former Air Canada employee and now VP of Marketing in MAS
4.  Mr Dean Dacko
Mr Dean Dacko was recently brought into MAS as senior Vice President Marketing and Promotion. He also heads Enrich.
He took over from En Al-Ishal Ishak, who was instrumental in changing MAS corporate colour and its logo from RED and BLUE to the miserable pale blue that would have cost MAS million of RM (the livery on the new A380).  En Al-Ishal Ishak has left MAS a few months ago to join AirAsia HERE.
He was from Air Canada. Air Canada went through restructuring too in 2011 and more than 100 positions were axed. Rumour has it that Mr Dean Dacko left Air Canada after the restructuring exercise.
Mr John Felix
Mr John Felix
5.  Mr John Felix 
Mr John Felix of Sri Lankan origin was recently brought into MAS to head MASholidays.
He was with Emirates from 2000 to 2010.  He then joined Destination Asia as COO for the region. It is believed that he is a friend of Mr Dean Dacko, the present MAS Vice President of Marketing and Promotions.
6  Mr Umesh Chibber
Mr Umesh Chibber was recently brought into MAS as Vice President for Pricing.  He took over from Shihaj Kutty.
7.  Mr Bennet  Stephens
Mr Bennet Stephens, an Indian national, was recently brought into MAS as Senior Manager for Commercial but located in Sydney.  Since AJ gave away the additional Sydney route to AirAsiaX , why was there a necessity to station a senior vice president in Sydney.
By the way the Government reserved the additional Sydney route for MAS for one year so that MAS could operate its A380 to Sydney. But AJ was so powerful that he could ignore the condition set by the government.
8.  Mr Thomas Michael 
Mr Thomas Michael, an Indian national, was brought into MAS as Vice President Operations Research.

AJ and his top management in MAS had to provide answers as to why the majority of these important appointees are from low cost airline when MAS is a legacy airline of at least 40 years old unlike Westjet and others airlines which these 8 so-called foreign “EXPERTS” came from.

The reporting structures of these newbies in MAS

Mr Umesh Chibber, Mr Bennet Stephens and Mr Thomas Michael are reporting toMr Shihaj Kutty.
Rumour has it that another foreigner will be brought into MAS very very soon but no one is sure to head which department. Hopefully he or she will not be a replacement for AJ after mid of September 2013!
All the newbies including that Shihaj Kutty are reporting to another newbie namely Dr Hugh Dunleavy.  What a “Happy Family”!
Yours truly believes that the total salaries that MAS had to cough out for these foreigners must be in the region of at least a few hundred thousand Ringgit!  Is the MAS Ringgit well spent for them?

18 August 2013

Egypt Terus Berdarah... Mana PBB

Mesir berdarah: NGO desak campur tangan PBB
  • Mohd Azmi Abdul HamidMohd Azmi Abdul Hamid

ALOR SETAR - Empat pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Islam di negara ini mendesak Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB) segera campur tangan bagi menghentikan pergolakan yang berlaku di Mesir, yang menyaksikan berlaku pertumpahan darah sesama Islam.

Presiden Majlis Perundingan Pertubuhan Islam Malaysia (Mapim), Mohd Azmi Abdul Hamid berkata, desakan perlu dibuat terhadap PBB agar Setiausaha Agungnya, Ban Ki Moon memanggil Majlis Keselamatan PBB untuk mengadakan mesyuarat tergempar.

“PBB wajar ambil tindakan serta merta untuk menghentikan keganasan dan pembunuhan beramai-ramai selain untuk memulihkan semula demokrasi di Mesir,” katanya.

Menurutnya, piagam itu mengizinkan PBB untuk mengambil tindakan tegas termasuk mengenakan sanksi dan tindakan ketenteraan untuk menghentikan pembunuhan beramai-ramai oleh tentera dan polis Mesir.

Pengerusi Sekretariat Himpunan Ulama Rantau Asia (Shura), Abdul Ghani Samsudin berkata, desakan wajar dikenakan terhadap Pertubuhan Negara-Negara Islam (OIC) dan Liga Arab untuk mengutuk dan menggantung keahlian Mesir daripada OIC dan Liga Arab, seperti yang dilakukan oleh Kesatuan Afrika.

“Kami juga menggesa kerajaan Malaysia dan Indonesia supaya mengecam pembunuhan beramai-ramai orang awam yang tidak berdosa oleh tentera Mesir dan mengambil inisiatif supaya PBB dan OIC menghentikan pembunuhan segera,” katanya.

Pengerusi Citizens International (CI), SM Mohamed Idris menyifatkan tindakan barbarik dan tidak berperikemanusian itu tidak boleh diterima sama sekali oleh komuniti antarabangsa.

“Kami mengecam media milik negara Mesir dan kumpulan anti Ikhwan Muslimin yang berterusan selama ini menghasut rakyat serta menganjurkan keganasan terhadap gerakan itu termasuk mereka yang menentang rampasan kuasa oleh tentera,” katanya.

Kordinator Universal Justice Network (UJN), Mohideen Abdul Kader mengutuk pembunuhan kejam terhadap penunjuk perasaan di Mesir dan Kaherah.

“Penunjuk perasaan itu hanya mahu menuntut pemulihan demokrasi dan mereka hanya berhimpun secara aman selama lebih lima minggu. Kegananasan tentera tidak mungkin berlaku tanpa restu Amerika Syarikat,” katanya.

NGO terbabit menyeru rakyat Mesir bangkit dan menentang regim diktator tentera Mesir dan menolak keganasan yang dimulakan oleh tentera.

Mereka turut mengajak seluruh NGO dan masyarakat sivil mengadakan demonstrasi besar-besaran di kedutaan Mesir untuk mendesak agar pembunuhan dihentikan dan hak demokrasi rakyat Mesir dipulihkan semula.

17 August 2013

PM Menyamar Pemandu Taxi

Sukar digambarkan tapi inilah realiti apabila PM Norway sendiri turun padang sebagai pemandu taxi untuk mendengar keluhan masyarakat secara terus.

Kenapa Cina Risau Dengan Artikel Ini.. Kerana Kebenaran Yg Didedahkan?

WAJIB BACA!! PERANCANGAN KAUM CINA (DAP, MCA, GERAKAN) TAWAN MALAYSIA DIDEDAHKAN!!!

http://taipingmali.blogspot.com/2013/08/wajib-baca-perancangan-kaum-cina-dap.html

Rencana ini adalah diterbitkan oleh sebuah majalah di London. Ditulis di dalam bahasa mandarin dan telah dialihbahasa oleh pelajar melayu yang belajar disana. Rencana ini telah disebarkan sekitar tahun 2006 dan kebenarannya telah terbukti.

TAJUK: 'BERSATULAH KAUM CINA'

Kita semua kaum Cina di mana sahaja kita berada mestilah berbangga dengan bangsa kita; samada Cina Amerika, Cina Singapura, Cina Taiwan dan Cina Malaysia. Kita mestilah mengekalkan identiti kita. Di Malaysia, kita mesti memberitahu anak-anak kita dan mengajar mereka cara-cara perjalanan halus.

Setakat ini oleh kerana kedudukan kita, kita tiada pilihan untuk memilih kerajaan yang majoritinya dikuasai oleh orang Melayu. Tetapi kita sedar dibidang perniagaan dan perindustrian, orang Melayu tidak ada melainkan mengekalkan bangsa kita (Cina) sebagai unsur utama meninggikan ekonomi Malaysia dengan meletakkan keutamaan Bahasa Mandarin atau Kantonis di dalam akhbar tempatan sebagai syarat penerimaan atau syarat kelayakan perlu. Maka orang-orang Melayu tentunya terpinggir dari bidang pekerjaan tersebut.

Jadi kita mengambil kesempatan ini atas kedudukan kita dan meminta hak-hak politik. Orang-orang kita yang bergiat di bidang pelajaran hendaklah pastikan bahawa generasi yang akan datang tidak akan diajar segala pengorbanan orang Melayu, terutama sekali dalam pelajaran sejarah, Ilmu Alam dan lain-lain mata pelajaran, baikpun di sekolah rendah mahupun di sekolah menengah.

Kita mesti mengajar anak-anak dan anak orang Melayu supaya mempunyai pendirian bahawa kejayaan itu bergantung semata-mata atas kebolehan. Untuk tujuan ini kerajaan Singapura yang kita harus banggakan kerana telah berjaya memecah-belahkan orang-orang Melayu dengan cara membahagikan mereka kepada banyak puak seperti Banjar, Acheh, Bugis, Mandaling, Boyan dan lain-lain.

Dari kesannya jiwa Rancangan ini, orang Melayu yang dulunya merupakan 19% daripada penduduk Singapura, sekarang hanya tinggal 10% sahaja. Sekarang mereka tiada pilihan melainkan memuji kerajaan Singapura kerana memberi mereka satu kestabilan, keadilan dan harapan untuk masa depan iaitu mana-mana bentuk yang kerajaan suka dan fikirkan, pasti mereka terima, sebabnya orang Melayu di sanatiada mempunyai suara lagi dan mereka akan tetap menemui kegagalan.

Sebagai orang Cina tulin, saya juga berbangga dengan cara yang dilakukan oleh En. Lim Chong Eu di Pulau Pinanguntuk memecah-belahkan orang-orang Melayu di sana. Beliau telah berjaya mengambil tanah-tanah orang-orang Melayu dan memajukannya sebagai kawasan perumahan dan perindustrian. Oleh kerana harga rumah-rumah itu terlalu tinggi bagi orang Melayu, mereka tiada keupayaan langsung untuk memiliki rumah-rumah tersebut. Polisi ini tidak sahaja harus dilakukan di Pulau Pinang, tetapi juga di lain-lain tempat selain bandar-bandar besar seperti Ipoh, Kuala Lumpur, Seremban, Melaka, Johor Bahru dan Kuantan. Kita orang Cina harus mara ke Alor Setar, Kangar, Kota Bharu dan Kuala Terengganu.

Hai.. Baru Sekarang DAP Nak Mengaku..

Pemilihan semula CEC bukti DAP akui silap
  • shabery
 1 / 1 
KUALA LUMPUR - Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek menyifatkan keputusan DAP mengadakan pemilihan semula jawatankuasa eksekutif pusat (CEC) sebagai tanda pengakuan pucuk pimpinan parti itu bahawa mereka telah melakukan kesilapan.

Ahmad Shabery yang juga Anggota Majlis Tertinggi Umno berkata ini bermakna DAP bukanlah parti yang sempurna dan pengamal demokrasi yang telus sebagaimana diuar-uar mereka sebelum ini.

"Tanpa pendedahan oleh anggota mereka sendiri, DAP akan terus dipimpin melalui proses manipulasi dalam kalangan mereka yang berkuasa di dalam parti.

"Alasan lain yang diberikan oleh pucuk pimpinan (DAP) hanyalah sekadar menutup aib sendiri," katanya dalam satu kenyataan di sini, hari ini.

Kata Ahmad Shabery, keengganan DAP membawa perkara itu ke mahkamah juga adalah bukti bahawa Pendaftar Pertubuhan Malaysia (ROS) berada di pihak yang benar. 

Pada 30 Julai lepas, ROS memutuskan DAP perlu mengadakan pemilihan semula CEC selepas badan itu tidak berpuas hati dengan penjelasan yang diberikan oleh DAP berhubung dakwaan penyelewengan pengundian dan manipulasi undi membabitkan 547 perwakilan pada pemilihan parti itu 15 Dis lepas.  

Namun begitu, parti itu mendakwa pemilihan berkenaan telah diadakan secara bersih dan kesilapan yang berlaku adalah disebabkan masalah teknikal.

Hari ini, Pengerusinya Karpal Singh dalam satu kenyataan, berkata DAP akan mengadakan pemilihan semula CEC bagi mengelakkan pendaftaran mereka dibatalkan. - Bernama
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Rakan-rakan Blog