Kelantan Di Gondolkan

Klik Untuk Bantah COMANGO

24 August 2014

Perghhh.. Nik Nazmi Kini Tahap Jambu Anwar

UMNO JUGA KE YANG PECAH RAHSIA, ANWAR IBRAHIM ARAHKAN KEPUTUSAN DIUBAH SUPAYA NIK NAZMI MENANG KETUA AMK?

Sunday, August 24, 2014

Kalau tanya PKR siapa yang jadi punca masalah. Belum sempat mata berkerdip mereka menjawab, UMNO!

Tetapi hakikat yang sebenarnya ialah, semua kesalahan dan kepincangan yang berlaku dalam parti itu, bukanlah disebabkan oleh UMNO tetapi disebabkan oleh Anwar Ibrahim!

Kalau bukan kerana ucapan Nik Nazmi selaku Ketua AMK baru dipulau dan Exco AMK meninggalkan majlis manakala Nik Nazmi pula bercakap dengan kerusi-kerusi kosong, tak ramai yang peduli dengan politik kotor dalam PKR. Sebabnya semua orang tahu, keseluruhan PKR itu adalah pembohongan, fitnah dan tikam-menikam. Segala-galanya adalah Anwar Ibrahim!

Ketua AMK yang baru sebenarnya adalah Amiruddin Shaari, ADUN Batu Caves, tetapi disebabkan Anwar mahukan pengaruhnya tidak dilawan, apatah lagi Amiruddin Shaari dikatakan regu Azmin Ali yang sudah pun ada engagement dengan DAP dalam merebut jawatan Menteri Besar Selangor, Anwar memilih Nik Nazmi yang dilihatnya lebih mudah dipulas telinga.

Ternyata, kem Amiruddin Shaari enggan menerima campurtangan Anwar Ibrahim. Johari Abdul selaku Pengerusi Jawatankuasa Pemilih PKR pula tidak mampu memberikan jawapan yang konkrit berhubung kemenangan Amiruddin yang dihadiahkan kepada Nik Nazmi.

Akhirnya orang dalam PKR atau AMK sendiri yang mendedahkan keburukan perilaku Anwar Ibrahim yang kemaruk menjadi pencatur. Demokrasi, Reformasi, Masturbasi, Baling Kerusi yang merupakan trend dalam PKR, kini benar-benar melambangkan Anwar Ibrahim yang sebenar-benarnya.

Tidak hairanlah mengapa pemilihan PKR merupakan pemilihan terpanjang dalam sejarah parti-parti politik dunia walaupun PKR sebenarnya hanyalah pokok penumpang seperti dedalu yang akarnya tidak jejak tanah tetapi perangainya, menghisap dan mematikan pokok tumpang!

17 August 2014

21 Syawal 1435 = !7 Ogos 2014.. PAS Kebaaboommm... Ambang Kejatuhan


Ambang kejatuhan PAS semakin jelas... tidak konsisten... dipengaruhi puak anwarinas dan DAP... pemimpin PAS tidak ada lagi pengaruh yg kuat... keputusan selalu berbolak-balik... heemm apo nak di kato... 

Masihkah Ada Lagi Pekerjaan Untuk Manusia Di Masa Hadapan....

Robot kini semakin banyak dan semakin murah dan semakin pandai... masih adakah lagi keperluan untuk kerja kepada manusia apabila robot sudah boleh menggantikan tugasan tertentu? 

12 August 2014

Video : Media Barat tidak papar video penderitaan rakyat & kanak2 Gaza

Luangkan lah sedikit masa mengambil iktibar penderitaan kanak2 Gaza. Hulurkan doa & sumbangan ikhlas. Sial kau Yahudi Israel!!!

Berita Bergambar : Pesanan Diraja Untuk PKR & DAP



Bawah ni pulak 


But knowing how cool the Selangor Sultan can be, I think he is going to say these,

"Errr, sorry la, tapi aku pecaya kat Khalid.

"Orang-orang aku dah check semua, memang Khalid ada cukup sokongan.

"Korang tunggu la November bila ada sidang dewan. Nanti masa tu korang try la undi tak pecaya kalau nak buang sangat si Khalid tu.

"Tapi aku rasa la, kemungkinan besar, parti engko Saifuddin, masa tu dah terbarai."


Sumber : http://lifeofaannie.blogspot.com/2014/08/pkr-and-dap-should-do-bns-2008-perak.html




Lepas tu gambar atas ni pulak, merancang sokongan kepada Khalid pulak ni.. Bukan senang nak kasi Anwar suka2 nak lantik bini dia jadi MB pulak...

Hang pikiaq la no...

06 August 2014

Surat Offer Saifudin Nasution Kepada Khalid Untuk Turn Dari MB Selangor



Hemm... Khalid dapat offer RM50,000 sebulan kalau turun dari MB Selangor sebagai penasihat ekonomi pulak.. Anwar pun gaji RM1 je.. maknanya Khalid hebat byk la dari Anwar... hehe
Buat lawak betul la depa ni..

04 August 2014

Penyelesaian Terbaik Untuk Konflik Israel-Palestin. Harap US Setuju

Hitler Lebih Kenal Siapa Yahudi Zionist Israel Yang Jahanam Tu!!!

ADOLF HITLER BERSUMPAH DENGAN NAMA ALLAH

Seperti mana yang kita tahu hitler dilabel oleh kebanyakan orang Barat sebagai orang yang kejam, bengis dan diktator yang gila kuasa. Namun begitu setelah membaca artikel menarik ini, pastinya kita akan lebih menghormati Adolf Hitler berbanding pemimpin-pemimpin Islam yang ada di seluruh dunia sekarang ini. Hitler sentiasa merujuk ulama dalam perancangan ketenteraannya sebaliknya pemimpin islam hari ini merujuk kepentingan peribadi yang bersifat kebendaan semata-mata.

Artikel ini di ceritakan oleh pemilik blog ekoh4ryanto.wordpress.com

Rasa hormat saya pada lelaki agung ini, Adolf Hitler, semoga ada yang meniru jejaknya pada zaman sekarang.

Saya berbual dengan dengan saudara saya yang sedang menyelesaikan tesis PhD-nya. Saya amat terkejut ketika dia menyatakan tesis beliau mengenai Adolf Hitler, pemimpin Nazi. Lalu saya bertanya,”Sudah tiadakah tokoh-tokoh Islam di dunia ini hingga engkau memilih si bodoh ini menjadi tema tesismu?”

Dia tertawa lalu bertanya apa yang saya ketahui tentang Hitler.

Saya jawab bahwa Hitler adalah seorang pembunuh yang membunuh semuanya dan menganggap bangsa Jerman di atas segala bangsa lain. Lalu dia bertanya darimana sumber saya. Dari TV tentunya, jawab saya. Lalu saya katakan bahawa Hitler membunuh semua manusia.

Kemudian dia berkata,” Baiklah, pihak Inggeris telah melakukan yang lebih keji dari itu. Pihak Jepun juga sama. Namun, mengapa dunia hanya menghukum Hitler dan memburuk-burukkan nama Nazi seolah-olah Nazi masih berwujud hingga hari ini sementara dunia melupakan kesalahan Inggeris terhadap Scotlan, Jepun terhadap dunia dan Afrika Selatan terhadap warga kulit hitam-nya?

Saya lantas meminta jawabannya. Dia meneruskan,” Ada dua alasan :

1. Prinsip Hitler mengenai Yahudi, Zionisme dan proses berdirinya negara Israel. Hitler telah melancarkan Holocaust untuk membasmi Yahudi karena beranggapan nantinya Yahudi akan merosakan dunia.

2. Prinsip Hitler mengenai Islam. Hitler telah mempelajari sejarah kerajaan terdahulu dan umat yang lampau, dan dia telah menyatakan bahwa ada tiga peradaban yang terkuat yaitu Persia, Romawi dan Arab. Ketiganya telah menguasai dunia pada masa lalu. Sementara Persia dan Romawi masih melanjutkan peradaban mereka hingga hari ini, namun Arab hanya bertengkar dengan sesamanya (Lihat sepertimana yang berlaku hari ini). Dia melihat ini sebagai satu masalah kerana Arab akan merobohkan Peradaban Islam yang dia telah lihat begitu hebat pada masa lalu.

Kerana dia merasa kagum pada Peradaban Islam, dia telah mencetak panduan mengenai Islam dan diedarkan kepada tentara Nazi sewaktu perang, walaupun kepada tentera yang bukan islam.

Beliau juga memberi kesempatan tentara Jerman yang muslim untuk menunaikan sholat ketika masuk waktunya di manapun juga…bahkan tentara Jerman pernah sholat di Lapangan Berlin dan Hitler menunggu hingga mereka menyelesaikan sholat jamaah untuk menyampaikan ucapannya.


Hitler juga sering bertemu dengan para Ulama dan meminta pendapat mereka serta belajar dari mereka tentang agama dan kisah para sahabat dalam menyusun strategi…

Dia juga meminta para Syeh untuk mendampingi tentaranya dan mendoakan mereka yang non-muslim dan memberi semangat kepada tentara muslim untuk memerangi Yahudi…


Semua data ini adalah hasil kajian sejarah yang dilakukan oleh saudara saya untuk tesis PhD-nya dan dia meminta saya untuk tidak menambahi apapun supaya tidak menyusahkannya ketika memaparkannya nanti. Dia melarang saya memadukan kajian ini dengan data-data dari internet kerana saya bukan pakar bidang sejarah. Tetapi gambar-gambar yang ada di sini sudah lama tersebar dan semua orang boleh melihatnya di internet.

Perkara menarik dari Adolf Hitler

1) Pengaruh Al-Quran di dalam ucapan Hitler.

Ketika tentera Nazi tiba di Moscow, Hitler berniat menyampaikan pidato. Dia memerintahkan para penasihatnya untuk mencari kata-kata pembukaan yang agung dari kitab suci, kata-kata ahli filsafat ataupun dari bait syair. Seorang sastrawan Iraq yang tinggal di Jerman memberi masukan ayat Al-Quran yang ertinya : Telah dekat Hari Kiamat dan telah terbelah bulan…

Hitler berasa kagum dengan ayat ini dan menggunakannya sebagai kalimat pembukaan dan isi kandungan pidatonya. Memang para ahli tafsir menjelaskan bahwa ayat tersebut bermakna keagungan, kekuatan dan erti yang mendalam.

Hal ini dinyatakan Hitler dalam bukunya Mein Kampf yang ditulis di penjara bahawa segala tindakannya berdasarkan Al-Quran khususnya tindakannya terhadap Yahudi..

2) Hitler bersumpah dengan nama Allah yang Maha Besar

Hitler telah memasukkan sumpah dengan nama Allah yang Maha Besar di dalam ikrar pimpinan tentaranya yang akan tamat belajar di Akademi tentera Jerman.
” Saya bersumpah dengan nama Allah (Tuhan) yang Maha Besar dan inilah sumpah suci saya, bahwa saya akan mematuhi semua perintah pimpinan tentara Jerman dan pemimpinnya Adolf Hitler, panglima tertinggi, bahwa saya akan selalu bersedia untuk mengorbankan nyawa saya pada bila-bila masa demi pemimpin saya”

3) Hitler pantang meminum arak ketika dia gemetar saat keadaan pasukan Jerman sedang goncang dan berbahaya. 

Waktu itu para doktor memintanya meminum arak sebagai ubat dan beliau menolak sambil berkata,
” Bagaimana anda ingin menyuruh seseorang minum arak untuk pengobatan sedangkan dia seumur hidupnya tak pernah menyentuh arak?”
Ya, Hitler tidak pernah menyentuh arak sepanjang hayat…minuman kegemarannya adalah teh celup yang khas…

Sumber taotauajer.blogspot.com

02 August 2014

Isu MB Selangor : DAP, Danny Tan & Vincent Ada Game Rupanya


Why is DAP siding with PKR to replace MB Khalid?

To recap: In April 2013, a vast swathe of land, covering 1,172 acres – that lies close to Kota Kemuning, Putra Heights and Bandar Rimbayu with accessibility to four major highways - was sold to Tropicana for RM1.297 billion, payable over a period of 20 years.

Less than ten months later, in Jan 2014, Tropicana sold just 25% of this land (308.72 acres) to Eco World for RM470.67 million cash. Up to that point, the only payment it had made to Permodalan Negeri Selangor Bhd (PNSB) was a deposit of RM50 million.

On hearing this, on March 29, Khalid was fuming mad and requested accelerated payment from Tropicana for the sum of RM844.2 million instead of RM1.3 billion over 20 years. The sum is yet to be paid.

They were able to make this outrageous sale because under the agreement, some smart fool in PNSB decided to transfer the full power of attorney to all the land to the buyer despite only receiving RM50 million out of RM1.3 billion.

Word on the market is that MB Khalid is making it hard for this sale to Eco World to proceed unless Selangor receives full payment.

Tropicana is still negotiating with MB Khalid for this but Khalid is insistent on the full amount to be paid first before allowing the transfer : http://www.bursamalaysia.com/market/listed-companies/company-announcements/1581685

BTW, Tropicana is owned by Danny Tan. 

Danny Tan and brother Vincent Tan are now doing big-time property development in Penang including the RM10 billion GDV Bayan Mutiara Penang World City project (where they bought the land at a very cheap RM240 psf payable over 5 years from the Penang State Govt) and also the IKEA Batu Kawan deal thru Ivory Properties Group. Vincent Tan is also involved in the multi-billion redeveloping of the Penang Turf Club

So, other than a common big-time property developer,friends, why else is DAP concerned with removing Khalid as Selangor MB?

Perhaps this article from more than one year ago before GE13 by RPK regarding this land sale can shed some light. Look for two senior DAP leaders (and one senior PKR leader) that RPK had implicated in his story here: 

The names are in the same paragraph as the RM200 million "donation".

By the way, coincidence of coincidence. Both of these two very senior DAP leaders have since been dropped as Selangor EXCO with one not even getting a seat to contest in GE13. I wonder why?

Is it also why in January, Khalid removed Azmin Ali as a director in PKNS and a bunch of people were fired from there too - and hence leading to the "kajang move" in Feb? And also why there is "restructuring" in PNSB? 

MUST READ: http://www.malaysia-today.net/abu-abu-abu/

lol.. this deal is not gonna be easy to explain for them..

1) why the extra generous 20 years payment terms?
2) who transferred full ownership of the land to them even though they only paid RM50 million out of RM1.3 billion deposit and hence allowing them to make RM420million cash profit within 10 months.
3) Why did MB Khalid get angry and demanded full payment immediately instead of 20 years - just less than a year after the contract was signed?

https://m.facebook.com/lim.siansee/posts/1533428540209268

Who Is Behind Gaza's Mass Execution


Who Is Behind Gaza's Mass Execution?


Piled in one room in a Gaza home are rotting bodies—and shell casings marked “IMI,” short for “Israel Military Industries.”


KHUZAA, Gaza — In a small bathroom on the edge of the Gaza town of Khuzaa there are the haunting signs of what looks like the summary execution of several Palestinians. This once vibrant village near the border with Israel sits on the edge of the city of Khan Younis, but it is well within the 1.8-mile “buffer zone” that Israel has turned into a no-man’s land. It has been inaccessible for weeks as Israeli bombardment and troops try to take out heavy guerrilla resistance. Now all that’s left is rubble, bombed-out buildings and the all-encompassing, sickening smell of death.
The temporary ceasefire announced Thursday night was supposed to give the residents of places like this time to return home, take stock of the damage and collect belongings. But the “72-hour” ceasefire broke down after 90 minutes, and as I walked through the main street, where pieces of humans were visible beneath homes and stores, the constant thud of exploding Israeli shells grew closer and closer.
As I reach the berm of sand, tile and stucco that marked a kind of front line, bodies are being piled on carts in the street. Near the ruins of a demolished store, the black ammunition vests worn by Palestinian fighters lie in tatters as if hastily stripped off. There are no bodies or weapons nearby.
Suddenly journalists and local residents are shouting from a house on the edge of the front. The small family home is still intact but the stench of rotting flesh that comes from inside is overpowering.
A barefoot corpse in camouflaged khakis is being carried into the street, partially wrapped in rug, as I enter the house.  His partly burned and partly decomposing face is unrecognizable as anyone who was ever alive and breathing. Witnesses say there were at least six bodies piled together inside this one tiled room where the air is poisonous with decay.


People recovering the last body from the room where villagers say the mass execution has taken place. Lazar Simeonov for The Daily Beast ()
Blood and blackened remnants are caked on the bathroom floor. The walls have been drenched in blood and they are pocked with scores of bullet holes that look as if they were fired from an automatic weapon at waist level. Some of the bullet holes are in line, as if the gun were sweeping across its targets. There is also soot staining the tiles, suggesting the bodies were burned or there had been a small blast. Several tiles have fallen away from the wall. The house is filled with casings from the bullets used in assault rifles. They are marked on the bottom as “IMI” (Israel Military Industries).
What happened here? It is the kind of place and the kind of incident that may be studied for years. We may hear that the Palestinians were executing suspected collaborators, or that a lone Israeli soldier went mad and started murdering prisoners. It could be that members of an Israeli army unit at the center of the fighting decided to take out their rage on those they captured. There may be many theories. All I can tell you is what I saw and heard at the scene this day.
Twenty-one-year-old Naban Abu Shaar told me he was one of the first to find the bodies. He said they looked as if they were “melted” and piled on top of each other.
“When we entered the bathroom, I found the bodies of people slumped on top of each other in the corner,” he said, staring into the distance as if disconnected from his words.
Naban Abu Shaar told me he was one of the first to find the bodies. He said they looked as if they were “melted” and piled on top of each other.
The owner of the house, Mohammad Abu Al Sharif, said he couldn’t recognize the bodies but believed, because of their clothes, some of the dead may have been from his family. He did not say if any of them were fighters. The house had nine members living in it before Abu Al Sharif, his wife and four daughters escaped Khuzaa 20 days ago. He lost contact with those who stayed, he said.
In the streets around, some residents pulled clothes and blankets from the crushed concrete of obliterated homes while others used farming tools to unearth the dead. Shell-shocked women stumbled down the pulverized road, wiping sweat and tears with their hejabs as they cursed—to no one in particular—both Palestinian Authority President Mahmoud Abbas and Egyptian President Abdel Fattah al Sisi for not protecting them from Israel.
The signs of the panicked flight almost three weeks ago were apparent everywhere in town. Neatly hung laundry still dangled over the main street from the second-floor balcony of an apartment above a blown-out storefront.
Khalid al Najar, 27, was half dazed as he walked back toward Khan Younis with a plastic bag of clothes.  This is his first time returning home since he fled nearly three weeks ago. “I’m from a place that used to be called Khuzaa,” he told me.

- See more at: http://www.thedailybeast.com/articles/2014/08/01/who-is-behind-gaza-s-mass-execution.html#sthash.SzikcPKn.dpuf
Jesse Rosenfeld
Jesse Rosenfeld is a Canadian journalist based in the Middle East since 2007. His work has been published with theNation, the Guardian, Al Jazeera English, Le Monde Diplomatique, the Toronto Star and the National among others. You can follow him on twitter @jrosyfield.

Aksi Ganas Terbaru Israel Tanpa Hirau Genjatan Senjata

Israel meneruskan kekejaman selepas hanya 2 jam genjatan senjata berkuat kuasa, 

Gambar2 Menyayat Hati Dari Palestin

'If we don't get our soldier back, we should start levelling Gaza': Palestinians face new wave of bloodshed as ceasefire breaks down after Israeli soldier whose family lived in Britain is kidnapped by Hamas

  • Lieutenant Hadar Goldin, 23, believed to be from a Jewish family who lived in Cambridge for several years
  • 'Abduction took place when militants emerged from tunnel and detonated bomb vest, killing two other soldiers'
  • Israel resumed shelling in Gaza just two hours after start of ceasefire after accusing Hamas of snatching soldier
  • Military wing of Hamas claims kidnapping happened before the truce and accused Israel of 'violating' peace deal
  • Gaza officials claim at least 50 Palestinians were killed and 200 injured in 'random' shelling in the town of Rafah
  • Truce started at 8am local time (6am BST) to give Gazans chance of humanitarian relief and time to bury the dead
The Foreign Office is urgently investigating reports that a soldier thought to have been captured by Hamas fighters in Gaza is a British Israeli.
Lieutenant Hadar Goldin, 23, is believed to be from a family of Jewish immigrants and the third cousin of Israeli Defence Minister Moshe Yaalon.
He disappeared when a humanitarian ceasefire brokered by the United States and the United Nations collapsed into more bloodshed just hours after it was supposed to take effect.
Reports of the kidnapping provoked a furious backlash from Israel, with former deputy defence minister, Danny Danon saying: 'If we don't get the soldier back within a few hours we should start levelling Gaza.'
It is believed Lt Goldin lived for several years in Cambridge with his twin brother on two occasions at the age of six and 15.
Scroll down for video
Lieutenant Hadar Goldin, 23, who is believed to have been kidnapped, is thought to be from a family of British Jewish immigrants and the third cousin of Israeli Defence Minister Moshe YaalonSmoke billows following an Israeli military strike east of Rafah in the southern Gaza Strip
Israel has accused Hamas of kidnapping Lt Hadar Goldin (left), who is believed to be from a family of British Jewish immigrants, as the ceasefire collapsed (right) 
Homeless: Members of the Al Kafarna family react as they inspect the rubble of their destroyed house in the town of Beit Hanun
Homeless: Members of the Al Kafarna family react as they inspect the rubble of their destroyed house in the town of Beit Hanun
His father spent time on sabbatical as an academic at Cambridge University and the family played an active role in the Jewish community, a friend told the Jerusalem Post.
Rabbi Reuven Leigh, who is a chaplain at the University of Cambridge and a rabbi in the local community, wrote on Twitter: 'Shaken to hear of Hadar Goldin's kidnapping, he spent a few years living in Cambridge with his family, please pray for his safe return.'
Israeli army spokesman Lieutenant Colonel Peter Lerner said that the apparent abduction took place when Palestinian gunmen emerged from their network of tunnels with at least one fighter detonating an explosives vest.

More...

01 August 2014

US Terus Bekal Senjata Utk Israel


Embedded image permalink

Pihak US terus komited membekal persenjataan kepada Israel yang terus dgn kejam mengakibatkan kematian rakyat di Gaza yang kini telah menjangkau lebih dari 1,400 korban. 

Nampaknya isu keselamatan kemanusiaan tidak lagi menjadi perkara utama. Tiada lagi beza antara tentera negara demokrasi dgn pejuang Hamas. 
Sekatan menerus oleh Israel menekan rakyat Gaza dan kini di ikuti dengan pembunuhan kejam.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Rakan-rakan Blog