Kelantan Di Gondolkan

Klik Untuk Bantah COMANGO

31 August 2015

Apa ERTI Bila 90% Cina Dominasi Bersih 4.0


PAS Wajib Bersedia Kerana Bakal Menang Besar Pada PRU-14


Cina dah jelas bersatu pada PRU 13 dan bukti lebih jelas dalam BERSIH 4
Melayu dah pecah UMNO, PAS, PKR, GHB
Ahli akar umbi UMNO dah meluat dgn barisan pemimpin yg hanya sibuk pertahan Najib
Kenyataan pertahan Najib terus memberi persepsi buruk dan jelas hanyalah spin tanpa bukti HITAM PUTIH. Rakyat tidak bodoh.
Muhyiddin tidak salah guna kuasa, tidak meliwat TAPI Najib gugurkan. Najib hanya simpan YES Man, Negara boleh hancur kalau terus begini.
Persoalan tentang Najib yg masih belum selesai dijawab, siasatan 1MDB yg tergendala secara TERANCANG, DERMA 2.6B, baki derma di Singapura, syarikat SRC, duit pencen KWAP, tanah & projek TRX, pengguguran Gani Patail, perlantikan penyiasat PAC sebagai menteri, penguguran bekas SB1, perpindahan/penguguran SB2, gangguan siasatan SPRM, ekonomi negara yg merosot, nilai Ringgit yg jatuh teruk, perlaksanaan GST, Jho Low, duit filem Riza aziz dan berbagai-bagai lagi MASIH belum terjawab.
Gambar Najib sekapal dgn Jho Low jelas, terlalu jelas...
Syabas PAS tegas berpisah dari DAP n PKR
GHB boleh lah mencuba-cuba tengok ada ke yg nak Mat Sabu sebagai pemimpin Negara?

Persoalan : Kemanakah undi Melayu dalam PRU 14 nanti? Jangan biarkan pemimpin sendiri BANGSAT kan bangsa Melayu.

Melayu jangan tak keluar mengundi KECUALI anda mahu Cina yg tadbir Tanah Air Kamu ini.

Dari pandangan penulis, walaupun bukan yg terbaik, namun demi martabat agama Islam dan bangsa Melayu, hanya PAS lah pilihan yg terbaik.

Berdoalah pada Allah untuk kemakmuran Agama, Bangsa dan Negara

30 August 2015

Bersih Dari Seluruh Dunia
















Banyak lagi di http://greenboc.blogspot.com/2015/08/video-gambar-bersih-40-disambut-di.html

29 August 2015

Doa Utk Alvin Tan

Didoakan semoga Alvin Tan akan terbuka hati dan mendapat hidayah kerana menghina Islam dan Nabi Muhammad SAW. Ini adalah satu tindakan yg amat jahil dan patut dikutuk! Hanya Allah yang tahu apakah yg terbaik. 

23 August 2015

Ahli PAC dilantik Menteri - Boleh membawa erti Suapan


Jika dilihat perkara (b), pemberian jawatan menteri dan timbalan menteri kepada 4 ahli PAC yg sedang menyiasat scandal 1MDB boleh juga dikategorikan sebagai 'suapan'. 
Lu fikirlah sendiri

22 August 2015

Kisah Chegu Bard, Rosmah & Cincin

1MDB : Najib Kini Perlu Risau

SB man to expose brains behind 1MDB clampdown

Transferred deputy director tells of secret Hang Tuah Gang led by 'Si Kitol' behind disinformation
Abdul-Hamid-Bador,-mastermind,-1mdb3
KUALA LUMPUR: A secret Hang Tuah Gang is behind moves to suppress exposure of the controversial government investment arm 1Malaysia Development Bhd, according to Abdul Hamid Bador, the former deputy director of Special Branch and self-declared Mahathir loyalist.
Abdul Hamid vowed to expose the mastermind, whom he described as a “Si Kitol” a reference to the Malaccan insider who revealed the secrets of the port city to the invading Portuguese fleet in 1511, according to a news report.
“I will expose this Si Kitol’s name soon,” he told Malaysiakini, after being asked about a message circulated online announcing a purported press conference by him, supposedly on a police report he would make against Dr Mahathir Mohamad and his attempt to oust prime minister Najib Razak.
Abdul Hamid was ordered last week to report to the Prime Minister’s Department to take up new duties as deputy director of a unit on international security and transnational crime. His transfer has given rise to speculation about the reason for the move, coming soon after similar transfers of two senior anti-corruption officers (since rescinded) and others involved in the 1MDB investigation.
However, last week Abdul Hamid declared his loyalty to Dr Mahahir and said he would never betray “the servant of Allah who has done so much for the country”.
Dr Mahathir has been at the forefront of a relentless campaign for months, attempting to force Najib out of office because of the affairs of 1MDB. He has now called for a confidence motion against Najib in Parliament and is attempting to rally Barisan and opposition MPs to support the motion.
Abdul Hamid did not name those in the Hang Tuah Gang, whom he blamed for spreading the fake message about his press conference to expose Dr Mahathir. “I am sure it is those from the Hang Tuah team who is responsible for this disinformation, including the one known as Si Kitol,” he was quoted as telling Malaysiakini. “I will expose this Si Kitol’s name soon.”
He said the Hang Tuah Gang wanted to suppress questions about 1MDB and was “willing to kiss hands to safeguard personal interests”.
He vowed to uphold the oath taken during police training “to die to defend the truth”, and said he had received many telephone calls to warn him about those willing to “do extraordinary things” to ensure silence.
“Killing me will not cover up the crime committed,” he was quoted as saying.
Abdul Hamid officially resigned from his SB post on Wednesday after being informed about his transfer and handed over duties at a ceremony in Bukit Aman. He has taken leave to decide whether to accept the posting at the PM’s Department.

Kalau Anda Melayu, WAJIB Tahu !!

Kajian yang dilakukan oleh Puan Zaharah Sulaiman dari Ikatan Arkeologi Malaysia berasaskan data yang dikumpul oleh projek Human Genome yang merupakan peta DNA palign lengkap yang pernah dikumpul.

19 August 2015

Secara Berkesan Najib Hentikan Penyiasatan 1MDB

Dengan tindakan-tindakan ini, Najib telah berkesan sekali berhentikan siasatan berhubung kehilangan berbilion Ringgit yang dilaburkan oleh 1MDB dan kemunculan 2.6 bilion dalam akaun Najib. Kini tiada tindakan undang-undang boleh diambil terhadap Najib kerana dakwaan-dakwaan tidak dapat dibuktikan. Tetapi tindakan-tindakannya ini membuktikan bahawa terdapat isi dalam dakwaan yang dibuat terhadap beliau.

1. Apa yang berlaku di Malaysia hari ini belum pernah terjadi sebelumnya. Kedaulatan undang-undang telah ditunggang terbalikkan dan rakyat kelihatan tidak terdaya untuk berbuat sesuatu untuk menegakkan ia semula.
2. Ini adalah kerana pemimpin yang betul-betul diamanahkan untuk mendukung undang-undang telah menjadi subjek suatu proses undang-undang. Didakwa bahawa beliau telah melanggar undang-undang. Oleh kerana tidak ada sesiapa pun yang terkecuali daripada tindakan undang-undang, apa yang harus menyusuli ialah penyesiatan untuk menentukan sama ada beliau telah sebenarnya melanggar undang-undang.
3. Walaupun ini belum pernah berlaku di Malaysia, ini telah banyak berlaku di negara lain, termasuk di Barat yang maju.
4. Boleh diimbas kembali kes Presiden Nixon dari Amerika Syarikat. Beliau telah menggunakan pegawai kerajaan untuk mengintip pesaing politiknya. Ini dianggap sebagai salah guna kuasa di Amerika Syarikat
5. Akhirnya beliau telah didakwa dan terpaksa meletakkan jawatan sebagai Presiden AS. Naib Presiden mengambil alih dan seterusnya pilihan raya tidak lama kemudian telah diadakan. Naib Presiden memenangi. Akhir masalah.
6. Di negara-negara lain kaedah yang lebih ganas digunakan untuk membuang seorang Presiden yang tidak popular, sama ada dipilih atau yang diletakkan oleh tentera atau kumpulan-kumpulan politik yang penuh kuasa.
7. Sekarang Malaysia tidak mahu melihat keganasan digunakan. Jadi instrumen atau institusi Kerajaan diharap menyiasat dan menentukan sama ada tuduhan terhadap PM adalah benar atau tidak.
8. Institusi yang biasanya diharapkan untuk melakukan ini adalah polis terutamanya. Institusi-Institusi lain yang mempunyai keupayaan untuk menyiasat juga diharap untuk melakukannya. Dalam kes-kes yang melibatkan wang, Bank Negara diharap akan menyiasat dan memberi laporan.
9. Dan ada badan-badan khas diwujudkan untuk mengawasi bagaimana wang Kerajaan diuruskan. Ini adalah Ketua Audit Negara dan Jawatankuasa Kira-kira Awam Parlimen. Selain itu ada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah.
10. Mereka bagaimana pun terhad kepada penyiasatan dan penyediaan laporan. Mereka sendiri tidak mempunyai kuasa untuk mendakwa. Untuk ini, Peguam Negara perlu membuat keputusan dan memulakan tindakan undang-undang. Jika Peguam Negara memutuskan tiada kes untuk dijawab, jenayah yang paling terang-terangan pun tidak akan dibicarakan di mahkamah.
11. Satu-satunya proses lain yang ada bagi pemecatan seseorang PM adalah undi tidak percaya di Parlimen. Ia memerlukan majoriti mudah. Dengan kejatuhan PM, seluruh Kerajaan akan jatuh. Tetapi dengan keputusan majoriti dalam Parlimen, Kerajaan baru boleh ditubuhkan. Ia boleh jadi parti yang sama atau parti yang berbeza. Sebaliknya pilihan raya boleh diadakan.
12. Ini adalah ruang untuk mendapat remedi undang-undang yang diperuntukkan dalam Perlembagaan Malaysia dan undang-undang.
13. Oleh kerana seriusnya tuduhan terhadap pemimpin tertinggi Kerajaan, satu pasukan petugas empat anggota, yang terdiri daripada Peguam Negara, Ketua Polis Negara, Gabenor Bank Negara dan Ketua Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia telah ditubuhkan untuk mengumpul semua bukti-bukti yang relevan untuk Peguam Negara membuat keputusan mengenai tindakan yang akan diambil.
14. Semua agensi-agensi dan institusi-institusi ini berada di tengah-tengah siasatan mereka apabila PM menyerang. Pertamanya beliau memecat Peguam Negara dan dilantik seorang orangnya bagi jawatan itu. Kemudian dia dengan cara literal telah membubarkan Jawatankuasa Kira-kira Awam dengan melantik Pengerusi dan tiga orang anggota lain sebagai Timbalan Menteri dan jawatan lain. Ahli-ahli SPRM yang berterusan menyiasat kes itu telah diganggu oleh pihak polis yang menuduh mereka bocor rahsia. Dua dipindahkan ke Pejabat Perdana Menteri.
15. Khabar angin bertiup kencang bahawa Gabenor Bank Negara sedang disiasat kerana rasuah. Walaupun ia tetap kekal sebagai Gabenor, kakitangan Bank Negara telah diganggu dan dituduh membocorkan maklumat kepada akhbar.

16. The Edge, akhbar yang telah mendedahkan skandal 1MDB itu ditutup. Pemilik akhbar The Malaysian Reserve disuruh menjualnya kembali kepada pemilik sebelumnya.
17. Najib juga memecat Timbalan Perdana Menteri dan salah satu daripada menteri-menteri yang lantang dalam mempersoalkan rekod kewangan 1MDB dan RM2.6 bilion yang terdapat dalam akaun bank peribadi Najib.
18. Dengan tindakan-tindakan ini, Najib telah berkesan sekali berhentikan siasatan berhubung kehilangan berbilion Ringgit yang dilaburkan oleh 1MDB dan kemunculan 2.6 bilion dalam akaun Najib. Kini tiada tindakan undang-undang boleh diambil terhadap Najib kerana dakwaan-dakwaan tidak dapat dibuktikan. Tetapi tindakan-tindakannya ini membuktikan bahawa terdapat isi dalam dakwaan yang dibuat terhadap beliau.
19. Pendapat awam masih kukuh mahu Najib meletak jawatan sebagai PM. Akibatnya timbul cakap-cakap tentang perbentangan usul undi tidak percaya terhadap beliau di Parlimen.
20. Ini adalah sangat sukar kerana hampir semua ahli UMNO seolah-olah terhutang budi kepadanya. Dan pembangkang tidak mempunyai ahli yang mencukupi untuk meluluskan usul itu.
21. Jadi timbul jalan buntu. Tetapi ekonomi bertindak balas dengan cara tersendiri. Ringgit menyusut nilai kepada tahap bawah kadar tetap lama RM3.80 ke USD. Ia kini di paras 4 Ringgit lebih dan mungkin jatuh lagi. Kesannya adalah menjadikan negara miskin. Membayar hutang oleh 1MDB dalam matawang USD akan jadi lebih mahal. Sekarang pun 1MDB gagal membayar hutangnya.
22. Pasaran saham boleh dikatakan runtuh. Para pelabur, terutamanya pelabur asing mengambil keluar wang mereka ke tempat-tempat yang lebih selamat di luar negara.
23. Kerajaan kekurangan dana. Ia terpaksa memotong peruntukan bajet untuk semua kementerian. Pengenalan GST hanya menyebabkan peningkatan kos sara hidup dan membuat kejatuhan nilai Ringgit lebih akut.
24. Najib mungkin boleh membeli kejayaannya dalam pilihan raya akan datang ini tetapi dia tidak akan mampu memperolehi dana bagi mengekalkan pembelian populariti. Kerajaan dipimpinnya tidak akan mampu untuk meminjam. Ekonomi negara akan runtuh. Dan rakyat akan menderita. Ini adalah gambar yang suram yang ada untuk rakyat Malaysia kerana Najib telah pada dasarnya mencuri Kerajaan.

18 August 2015

Patutlah Shahrir & Maslan Mati2an pertahan Najib

Shahrir Samad Dapat 1 Juta & Ahmad Maslan Dapat 2 Juta Dari Najib Razak.


FMT melaporkan ;
Integriti Pengerusi Kelab Penyokong Barisan Nasional (BNBBC), Tan Sri Shahrir Samad sebagai pemimpin berprinsip boleh dipersoalkan kerana gagal menafikan telah menerima RM1 juta daripada akaun peribadi Datuk Seri Najib Tun Razak. 

Pengarah Strategi Angkatan Muda Keadilan (AMK), Akmal Nasir berkata, Shahrir gagal menafikan pendedahan yang dibuat Sarawak Report itu. “Integriti beliau yang sebelum ini dianggap sebagai seorang berprinsip sehinggakan suara beliau yang kadang kala tidak selari dengan UMNO kini amat diragui. 

“Mungkin tidak hairanlah sejak skandal 1MDB diketahui umum, kenyataan demi kenyataan oleh Tan Sri Shahrir begitu cenderung atau bersungguh-sungguh mempertahankan Najib,” katanya dalam kenyataan pada Isnin. 

Katanya, Shahrir yang juga Ahli Parlimen Johor Baharu perlu menjawab tiga persoalan susulan kegagalan beliau menyangkal pendedahan yang dibuat Sarawak Report. 

1.Adakah Tan Sri tidak terasa terhutang budi kepada Dato’ Seri Najib kerana derma yang dinyatakan itu datang dari akaun peribadi Dato’ Seri Najib? Apakah permintaan atau syarat yang ditetapkan oleh Dato’ Seri Najib bagi membolehkan Tan Sri menerima sumbangan RM 1 juta ini?. 

2. Jika Tan Sri menganggap sumbangan peribadi Dato’ Seri Najib adalah sesuatu yang normal, bolehkah Tan Sri memberi jaminan bahawa Tan Sri mampu meletakkan kepentingan rakyat melebihi kepentingan peribadi Dato’ Seri Najib Razak?,” soalnya. 

3.Adakah derma yang diterima Tan Sri sebanyak RM1 juta telah dibayar cukai? 

Akmal berkata, jika benar beliau menerima sumbangan tersebut daripada Perdana Menteri, ia jelas mengecewakan rakyat Johor terutamanya rakyat kawasan Johor Baharu yang mengundinya. “Saya pasti rakyat khususnya rakyat Johor Bahru amat kecewa. Maka hilanglah satu suara yang sebelum ini lantang membangkitkan isu-isu rakyat dan kini hanya menjadi suara ‘yes-man’,” katanya. 
 http://www.amenoworld.net/2015/08/shahrir-samad-dapat-1-juta-ahmad-maslan.html

14 August 2015

RM2.6b Najib Khianati Kenyataan Sendiri 2012 - 2015


Kenapa sejak dapat RM2.6b, najib cuma senyap hinggalah dibongkar oleh WSJ dan SPRM? Mana duit derma tu sekarang? Belanja kemana?

Year 2015

Mr Najib, How much money?

A lot, A lot.

US700, times 3 plus so , Rm2.6 B.

Why did you put the money in your account??

Then, we rewind the recording, 

Year 2012

Najib says in year 2012, "Setiap sumbangan yang ingin diberikan ke mana-mana parti politik ........mesti disalurkan melalui akaun rasmi parti........mengelakkan perbuatan rasuah.

13 August 2015

Pendedahan Gay : Tak Bolehkah Jabatan Agama Ambil Tindakan

POSTING GAY DUA EKOR, 'AKHIRNYA AKU ADA BINI' JADI VIRAL DAN DIKUTUK NETIZEN!!!



http://theflyingkick.blogspot.com/2015/08/posting-gay-dua-ekor-akhirnya-aku-ada.html

Al Quran, Bible mahupun Old Tastement ada menceritakan tentang segolongan manusia yang mendiami wilayah Jordan sekarang ini, ditenggelami oleh belerang dari langit dan air yang muncul dari tanah. Mereka adalah suku kaum Nabi Lut a.s. Antara mereka yang dimusnahkan adalah isteri Nabi Lut a.s sendiri yang merupakan orang yang bersimpati dengan golongan homoseksual dan musahaqah.

Tidak tercatat di dalam al Quran mahupun kitab-kitab agama lain, tetapi Pompeii juga turut dilenyapkan dengan letusan gunung berapi Vesivius sebelum ditemui ribuan tahun kemudian dengan bukti lengkap bahawa ketika letusan pembawa maut itu berlaku, ada pesta seks songsang yang sedang berlangsung di bandar mewah berkenaan.

Laut Mati yang menjadi sempadan Jordan dan Israel adalah bukti nyata. Pelbagai kajian telah dibuat di pinggir Laut Mati. Pelbagai kajian juga cuba dilakukan untuk memeriksa dasar Laut Mati, malangnya kemasinan yang terlalu pekat pada air Laut Mati, menjadikan terlalu mustahil untuk apa-apa objek jatuh ke dasar. Malah Laut Mati tidak mempunyai sebarang hidupan.

Namun yang pasti, Laut Mati pada zaman Lut a.s adalah perkampungan dan bandar Soddom serta Gomorrah yang banyak diperkatakan dalam Old Tastement dan Bible. Bandar-bandar tersebut dimusnahkan angkara kemurkaan Tuhan kepada manusia yang terlalu mengikut kecenderungan seks songsang.

Rupa-rupanya penyakit dan kegilaan itu semakin merebak serta membesar pada zaman sekarang. LGBT dan pelbagai kebebasan yang diwujudkan oleh kelompok yang cuba menggunakan undang-undang bagi melegalisasikan perbuatan yang menggamit malapetaka besar, yang turut menimpa mereka yang menentang perbuatan mungkar ini.

Gambar yang anda lihat di atas hanyalah sebahagian kecil daripada sejumlah besar yang boleh ditemui dalam dunia maya. Mereka sudah tidak malu-malu untuk mengaku. Mereka sudah tidak malu-malu untuk menunjukkan wajah. Mereka juga sudah tidak malu-malu dan tidak takut dengan bencana yang bakal menimpa mereka.

Apa yang harus dilakukan sekarang?

Kelompok ini dilindungi oleh kelompok lain yang bergerak di bawah entiti NGO dan peguam. Mereka juga dilindungi oleh ahli politik yang bijak mencari pengaruh dengan menunjukkan sifat-sifat liberalisme dan pluralisme. Dan lebih besar lagi, mereka turut dilindungi oleh masyarakat dunia yang bersimpati dengan mereka.

Sedangkan bala yang akan turun nanti, tidak hanya menimpa mereka bahkan akan menebar merata, termasuklah golongan yang hati mereka sepenuhnya kepada Allah Taala dan tidak tahu menahu tentang gejala yang serba memusnahkan itu.

Apa yang harus kita lakukan?

Adakah kita sudah kalah dalam perjuangan ini?

07 August 2015

Perpindahan Mengejut Pengarah SPRM ke JPM, Rancangan Siapa?


 

PUTRAJAYA: Two Malaysian Anti-Corruption Commission directors have been transferred to the Prime Minister’s Department. 
Special operations director Datuk Bahri Mohd Zin and strategic communications director Datuk Rohaizad Yaakob were told Friday they were transferred to the PM's Department with immediate effect. 
Bahri was among those questioned by Bukit Aman police in connection with the leakage of information in the 1Malaysia Development Bhd investigations. 
Reporters stationed at the MACC headquarters here said they saw Bahri leaving the building "in a hurry.”

A staff said it was a "short goodbye" from Bahri as he walked out of the building with his colleagues at around 6.30pm to his Proton Inspira. 
At around 7pm, Rohaizad was seen walking quickly to the basement car park, refusing to talk to reporters. 
“Thanks for coming here,” he said before driving off in his Proton Waja. 
On Aug 3, CID officers from Bukit Aman spent two hours questioning Bahri at the commission's headquarters in Putrajaya. 
He was among several MACC directors questioned by the police the past week. 
Bahri had reportedly said he vowed to “find perpetrators who are ordering the arrests” of MACC officers. 
Sources told The Star that Rohaizad was transferred due to “disciplinary issues.” 
It is believed the transfer could be due to his "soft approach" on Opposition leaders when they visited the MACC headquarters on Thursday. 
A staff, who requested anonymity, said the MACC officers cried when informed about their transfers. 
MACC is not expected to release any statement, preferring “to let these matters to be put to rest” ~ The Star Online

06 August 2015

Semenjak Isu 1MDB Macam2 Yang 'Tiba-tiba jadi.....


Saya cuma mampu pinjam kata-kata Hanum Marvelous......jom kita nyanyi rockuuuuu...
Tiba tiba....
1.Tiba-tiba Peguam Negara tetiba sakit dan diganti serta merta selepas ( dengan orang yang 5 thaun lebeh tua dari nya ) mengetuai badan penyiasat 1MDB. Penggantinya pun tetiba orang itu.
2. Tiba-tiba Ketua Cawangan Khas Bukit Aman ditukar juga
3. Tiba-tiba TPM ditukar selepas menegur isu 1MDB dan terus disungkit isu 1Bestarinet
4. Tiba-tiba org yg kritik TSMY dapat jadi menteri.
5. Tiba-tiba dilapurkan org penting isu 1MDB Jho Low dan Nik Fausal Jamil tidak ditemui.
6. Ttiba-tiba pengerusi PAC di parlimen yg siasat 1MDB diangkat jadi menteri
7. Tiba-tiba Bangunan Bukit Aman terbakar
8. Tiba-tiba keluar berita Gabenor Bank Negara terlibat korupsi .
9. Tiba-tiba langkahku terhenti ... Sejuta tangan telah menahanku .... Ingin ku maki .... Mereka berkata .... Tak perlu kau berlari .... Mengejar mimpi yang tak pasti .... Hari ini juga mimpi .... Maka biarkan .... Ia datang ..... Kepada mu .... Terima kaseh !!! ������ Ramli Sarip

http://lifeofaannie.blogspot.com/2015/08/be-cool-as-life-goes-on.html

Bila tiba-tiba 4 pegawai PAC yang sedang jalankan penyiasatan keatas 1MDB dinaikkan pangkat menjadi menteri... ini persoalan besar...

Apa Nak Jadi Malaysia?

Embedded image permalink


Kini menjadi semakin kompleks biar pihak yg sedang menyiasat pulak ditangkap utk disiasat. Persepsi terhadap kerajaan pimpinan Najib semakin buruk dari hari ke hari. 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Rakan-rakan Blog